"Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο, λόγου χάρη, έχει υποστεί µείωση 33% µε µεγάλες ελλείψεις σε κτηριακές υποδοµές. Η πληρέστερη βιβλιοθήκη στον τοµέα των πολιτικών και κοινωνικών επιστηµών στη χώρα, δηλαδή αυτή του Παντείου Πανεπιστηµίου, που εξυπηρετεί πάνω από δεκαοκτώ χιλιάδες εγγεγραµµένους χρήστες, εκπέµπει σήµα κινδύνου λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναµίας συντήρησης των υποδοµών της. Το Πανεπιστήµιο ∆υτικής Μακεδονίας µείωσε κατά 30% τον προϋπολογισµό του κ.λπ., κ.λπ.
Εκείνο όµως, που είναι εξωφρενικό είναι το ζήτηµα και η συµπεριφορά που έχετε απέναντι στο διδακτικό προσωπικό. ∆εν µπορώ να καταλάβω πώς µπορείτε να κάνετε περικοπές πέντε προς ένα".
Με αφορµή την επίκαιρη επερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ µε θέµα την κυβερνητική πολιτική σε θέµατα παιδείας, σας αποστέλλουµε αποσπάσµατα από τα πρακτικά που αφορούν την τριτοβάθµια εκπαίδευση, και ειδικότερα το ζήτηµα των διορισµών εκλεγµένων µελών ∆ΕΠ, τις εξελίξεις και τους συµβασιούχους διδάσκοντες 407/80.
Στην πρωτολογία του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης τοποθετήθηκε ως εξής:
«Γιατί γίνονται αυτές οι αλλαγές; Επειδή είστε κακοί άνθρωποι; Θα έλεγα όχι. Έχετε
µια πολύ συγκεκριµένη επιλογή νεοφιλελεύθερης αντίληψης. Υλοποιείτε την οικονοµία της αγοράς σε όλη της την έκταση, αλλά υπάρχει και κάτι άλλο. Υπάρχει
το κοµµάτι που λέγεται «ιδεολογική χειραγώγηση». ∆ιαλύετε τελείως το δηµόσιο πανεπιστήµιο. Περικόπτετε κατά το ένα τρίτο τους προϋπολογισµούς των ιδρυµάτων,
µε αποτέλεσµα πολύ σοβαρά ιδρύµατα να µην µπορούν να λειτουργήσουν.
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο, λόγου χάρη, έχει υποστεί µείωση 33% µε
µεγάλες ελλείψεις σε κτηριακές υποδοµές. Η πληρέστερη βιβλιοθήκη στον τοµέα των πολιτικών και κοινωνικών επιστηµών στη χώρα, δηλαδή αυτή του Παντείου Πανεπιστηµίου, που εξυπηρετεί πάνω από δεκαοκτώ χιλιάδες εγγεγραµµένους χρήστες, εκπέµπει σήµα κινδύνου λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναµίας συντήρησης των υποδοµών της. Το Πανεπιστήµιο ∆υτικής Μακεδονίας µείωσε κατά
30% τον προϋπολογισµό του κ.λπ., κ.λπ.
Εκείνο όµως, που είναι εξωφρενικό είναι το ζήτηµα και η συµπεριφορά που έχετε απέναντι στο διδακτικό προσωπικό. ∆εν µπορώ να καταλάβω πώς µπορείτε να κάνετε περικοπές πέντε προς ένα.
Κυρία Υπουργέ, εσείς προσωπικά µε έχετε διαβεβαιώσει σε αυτή εδώ την
Αίθουσα ότι οι περικοπές αυτές δεν αφορούν τους συνταξιοδοτηθέντες συναδέλφους
∆ΕΠ, ούτε τις εξελίξεις. Τελικώς όµως, βλέπουµε ότι όχι µόνο δεν δίνετε µία καθαρή απάντηση –την οποία θα θέλαµε σήµερα- αν η αναλογία πέντε προς ένα θα εφαρµοστεί και στους διδάσκοντες που συνταξιοδοτούνται ή θέλουν να εξελιχθούν, αλλά το πιο εξωφρενικό όλων είναι το ότι υπάρχουν µέλη ∆ΕΠ, τα οποία έχουν εκλεγεί, έχουν υπάρξει εκλεκτορικά σώµατα, εισηγητικές εκθέσεις, ολόκληρη διαδικασία ψυχικής ταλαιπωρίας και αγωνίας όλων αυτών των συναδέλφων και τελικώς, παρόλο που έχουν εκλεγεί, δεν διορίζονται. Είναι εξωφρενικό!
∆ηλαδή, πώς θα προχωρήσει ένας νέος επιστήµονας, όταν έχει υποβληθεί σ’ όλον αυτόν τον εµπαιγµό; ∆εν έχουµε µία καθαρή απάντηση πότε, επιτέλους, θα υπάρξει ένας προγραµµατισµός γι’ αυτούς τους ανθρώπους, τους επιστήµονες, όσον αφορά τη διαδικασία διορισµού τους. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι υπάρχει µία πολύ µεγάλη υποτίµηση στο κοµµάτι που λέγεται «διδακτικό προσωπικό». Τα πανεπιστήµια οδηγούνται σε µαρασµό. Η χρηµατοδότησή τους είναι αβέβαιη. Ωθούνται στην πραγµατικότητα να αναζητήσουν πόρους σε χορηγούς και καταλαβαίνετε ότι αυτό έχει ένα τροµακτικά αρνητικό αντίκτυπο στην όλη εκπαιδευτική λειτουργία.
[…] Θα προχωρήσει στο άµεσο «ξεπάγωµα» των διαδικασιών προκήρυξης και εκλογής θέσεων ∆.Ε.Π., σεβόµενο την αυτοτέλεια των ιδρυµάτων και επιτρέποντάς τους να εκπληρώσουν στοιχειωδώς το διδακτικό και επιστηµονικό τους έργο; Επιτέλους, θα σταµατήσετε την παύση πληρωµών στους συµβασιούχους µε βάση το Π.∆. 407, οι οποίοι έχουν να πληρωθούν ολόκληρους µήνες; ∆εν κατάλαβα, δηλαδή,πως έχετε το δικαίωµα να στερείτε την αµοιβή αυτών των ανθρώπων και πολλών άλλων, βεβαίως, εκπαιδευτικών.
Θα έλεγα ακόµα το εξής: Θα αποσύρετε το πλαίσιο διαβούλευσης, που έχει ήδη απορρίψει σύσσωµη η πανεπιστηµιακή κοινότητα της χώρας και το οποίο ευθέως οδηγεί στη διάλυση του δηµόσιου δωρεάν αυτοδιοίκητου και δηµοκρατικού πανεπιστηµιακού θεσµού;
Στην πρωτολογία της η Υπουργός Παιδείας κ. Α. ∆ιαµαντοπούλου απέφυγε να απαντήσει στα ερωτήµατα του Τ. Κουράκη, ο οποίος επέµεινε στη δευτερολογία του. Παρατίθεται το σχετικό απόσπασµα, καθώς και η τοποθέτηση της Υπουργού στη δευτερολογία της.
[…]Αυτό που θα ήθελα να πω στη δευτερολογία µου είναι ότι δεν πήραµε καµία απάντηση -και θα παρακαλούσα την κυρία Υπουργό, αν έχει την καλοσύνη, να το πράξει- όσον αφορά τα µέλη ∆ΕΠ τα οποία περιµένουν διορισµό.
Θα ήθελα να επαναλάβω ότι αυτοί οι επιστήµονες εξελίχθηκαν σύµφωνα µε τις κείµενες νοµοθεσίες του κράτους, δεν παρανόµησαν σε τίποτα, έχουν προγραµµατίσει τη ζωή τους, περιµένουν και εκλέχθηκαν να διοριστούν στο πανεπιστήµιο για να συνεχίσουν την πανεπιστηµιακή και ερευνητική-διδακτική καριέρα.
Επίσης, θα ήθελα να ξεκαθαριστεί το ζήτηµα των εξελίξεων.
Όπως ξέρετε, υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί των πανεπιστηµίων στη βαθµίδα του λέκτορα, οι οποίοι περιµένουν να εξελιχθούν σε ανώτερη βαθµίδα, στη βαθµίδα του επίκουρου καθηγητή, όπου και αποκτάται η µονιµοποίησή τους.
Εάν τους αφαιρεθεί η δυνατότητα να εκλεγούν, αυτό σηµαίνει ότι σε µια ηλικία 40-45
ή περισσότερο ετών θα αναγκαστούν χωρίς τη θέλησή τους, και παρ’ όλο που είχαν
µπει µε άλλες προϋποθέσεις και άλλο προγραµµατισµό, να φύγουν από το πανεπιστήµιο. Και δεν είναι µόνο ότι θα φύγουν οι ίδιοι, αλλά ότι θα φτωχύνει και το πανεπιστήµιο. Ήδη µε τις συνταξιοδοτήσεις υπάρχει µια φοβερά µεγάλη έλλειψη διδακτικού προσωπικού. Στο δικό µου το εργαστήριο στην Ιατρική Σχολή ήδη αυτή
τη στιγµή υπηρετεί το 1/3 από αυτούς που υπηρετούσαν πριν από λίγα χρόνια και υπάρχει σοβαρό πρόβληµα στην καλή οργάνωση του διδακτικού έργου, αλλά βεβαίως και στην ερευνητική διαδικασία.
Επίσης, θα ήθελα να ξεκαθαριστεί εάν ο κανόνας της αναλογίας 5 προς 1 που ισχύει στις συνταξιοδοτήσεις, ισχύει, όπως είπα και προηγουµένως, και στις εξελίξεις. Επιτέλους, θα ήθελα να µας πείτε αν θα πληρωθούν κάποτε οι διδάσκοντες του Προεδρικού ∆ιατάγµατος 407.»
Δεν υπάρχουν σχόλια: