Με 75 Εφορίες (από τις 288 που λειτουργούν σήμερα) θα μείνει η χώρα από το 2012, αν εφαρμοστεί το φιλόδοξο σχέδιο ριζικής αναδιοργάνωσης των φορολογικών περιφερειακών υπηρεσιών, που κατήρτισε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων αποτελούμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών.
Σε 213 Εφορίες που λειτουργούν σε όλη την επικράτεια της χώρας αναμένεται να μπει «λουκέτο», ενώ οι 75 που θα παραμείνουν θα αναβαθμιστούν και θα μετεξελιχθούν σε υπηρεσίες που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων και την αναγκαστική είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.
Σ’ αυτές τις εφορίες δεν θα διενεργούνται συναλλαγές με το κοινό, δηλαδή δεν θα υποβάλλονται πλέον δηλώσεις, ούτε θα εκδίδονται βεβαιώσεις και πιστοποιητικά ούτε θα διενεργούνται μεταβολές Μητρώου ούτε καν θα εκδίδονται και θα πληρώνονται παράβολα.
Η διεκπεραίωση όλων των υποθέσεων των φορολογουμένων θα γίνεται ηλεκτρονικά είτε μέσω του ΤΑΧΙSNET είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, που υπάρχουν ήδη στους Δήμους, ενώ οι πληρωμές φόρων θα γίνονται αποκλειστικά μέσω των τραπεζών.
Όλοι οι υπάλληλοι των 213 Δ.Ο.Υ. που θα καταργηθούν θα μεταφερθούν στις 75 Δ.Ο.Υ. που θα παραμείνουν σε λειτουργία. Συνολικά, εκτιμάται ότι ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα ενισχυθεί με επιπλέον 2.000 άτομα, τουλάχιστον.
Σε πρώτη φάση προβλέπεται να καταργηθούν άμεσα, από τον φετινό Ιούλιο, 26 μικρές Εφορίες της περιφέρειας. Στο τελικό στάδιο, μέχρι το τέλος του 2012, θα έχουν καταργηθεί άλλες 187 Εφορίες, οπότε ο συνολικός αριθμός των Εφοριών που θα βάλουν «λουκέτο» θα φθάσει τις 213.
Σύμφωνα με το πόρισμα που συνέταξε η επιτροπή, η νέα δομή των Δ.Ο.Υ. να διαμορφωθεί ως εξής:
α. Αριθμός Δ.Ο.Υ. για όλη την επικράτεια:
Για όλη την επικράτεια θα ισχύσει ο κανόνας «μία Δ.Ο.Υ. να λειτουργεί σε κάθε νομό», με εξαίρεση τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, στους οποίους θα υπάρχουν περισσότερες της μιας Δ.Ο.Υ.
Ο αριθμός των Δ.Ο.Υ. θα ανέρχεται σε 75, εκ των οποίων οι 20 Δ.Ο.Υ. θα βρίσκονται στο νομό Αττικής, οι 6 στο νομό Θεσσαλονίκης και οι 49 Δ.Ο.Υ. στην υπόλοιπη χώρα.
Ειδικά για το νομό Αττικής προτείνεται:
- η δημιουργία μιας Δ.Ο.Υ. που θα περιλαμβάνει τους 1.000 μεγαλύτερους φορολογούμενους της χώρας, ανεξαρτήτως νομικής μορφής!
- η κατάργηση των τριών Δ.Ο.Υ. Ανωνύμων Εταιρειών (ΦΑΕΕ Αθηνών, ΦΑΒΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιώς) και η διάσπαση των φορολογουμένων στις αντίστοιχες Δ.Ο.Υ. στις οποίες εδρεύουν οι εταιρείες τους.
- η διατήρηση της Δ.Ο.Υ. Πλοίων, στην οποία θα πρέπει να μεταφερθούν όλα τα πλοία της Αττικής που σήμερα παρακολουθούνται από άλλες Δ.Ο.Υ., όπως του Λαυρίου και της Ελευσίνας,
- η διατήρηση της Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, η οποία θα έχει στην αρμοδιότητά της την φορολογία των εισοδημάτων που αποκτώνται στην Ελλάδα από φυσικά πρόσωπα που κατοικούν στην αλλοδαπή. Στην εν λόγω Δ.Ο.Υ. προτείνεται να μεταφερθούν όλες ή κάποιες από τις off shore εταιρείες που σήμερα παρακολουθούνται από τις Δ.Ο.Υ. ΦΑΕΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιά, αν τελικά επιλεγεί η κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Ανωνύμων Εταιρειών.
Για το νομό Θεσσαλονίκης, προτείνεται η κατάργηση της ΦΑΕ Θεσσαλονίκης και η διασπορά των εταιρειών στις Δ.Ο.Υ. που θα δημιουργηθούν.
Για να μη δημιουργηθούν διενέξεις ως προς την ονομασία των Δ.Ο.Υ. στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης προτείνεται να φέρουν τις ονομασίες «1η Δ.Ο.Υ. Αττικής», «2η Δ.Ο.Υ. Αττικής» κοκ και αντιστοίχως «1η Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης» κ.λπ.
Η προτεινόμενη συνένωση στο τελικό στάδιο θα αφορά και στις νησιωτικές περιοχές, δεδομένου ότι οι αρμοδιότητες που θα παραμείνουν κατά το μεταβατικό στάδιο θα μεταφερθούν στα αντίστοιχα ΚΕΠ των Δήμων που λειτουργούν ήδη.
β. Εσωτερική δομή της κάθε νέας Δ.Ο.Υ.
Με τη νέα δομή οι Δ.Ο.Υ. θα υποδέχονται πολύ λιγότερους φορολογούμενους, καθώς πολλές διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, ενώ κάποιες άλλες θα μεταφερθούν στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Προοπτικά και με την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης και μηχανοργάνωσης στόχος είναι οι Δ.Ο.Υ. να μην έχουν καθόλου συναλλαγές με πολίτες.
Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, «οι εξελίξεις αυτές θα έχουν ως κύρια ωφέλεια τη διευκόλυνση των πολιτών στη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, καθώς η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στον χώρο της υπηρεσίας δεν θα είναι απαραίτητη».
euro2day.gr
Σε 213 Εφορίες που λειτουργούν σε όλη την επικράτεια της χώρας αναμένεται να μπει «λουκέτο», ενώ οι 75 που θα παραμείνουν θα αναβαθμιστούν και θα μετεξελιχθούν σε υπηρεσίες που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων και την αναγκαστική είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.
Σ’ αυτές τις εφορίες δεν θα διενεργούνται συναλλαγές με το κοινό, δηλαδή δεν θα υποβάλλονται πλέον δηλώσεις, ούτε θα εκδίδονται βεβαιώσεις και πιστοποιητικά ούτε θα διενεργούνται μεταβολές Μητρώου ούτε καν θα εκδίδονται και θα πληρώνονται παράβολα.
Η διεκπεραίωση όλων των υποθέσεων των φορολογουμένων θα γίνεται ηλεκτρονικά είτε μέσω του ΤΑΧΙSNET είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, που υπάρχουν ήδη στους Δήμους, ενώ οι πληρωμές φόρων θα γίνονται αποκλειστικά μέσω των τραπεζών.
Όλοι οι υπάλληλοι των 213 Δ.Ο.Υ. που θα καταργηθούν θα μεταφερθούν στις 75 Δ.Ο.Υ. που θα παραμείνουν σε λειτουργία. Συνολικά, εκτιμάται ότι ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα ενισχυθεί με επιπλέον 2.000 άτομα, τουλάχιστον.
Σε πρώτη φάση προβλέπεται να καταργηθούν άμεσα, από τον φετινό Ιούλιο, 26 μικρές Εφορίες της περιφέρειας. Στο τελικό στάδιο, μέχρι το τέλος του 2012, θα έχουν καταργηθεί άλλες 187 Εφορίες, οπότε ο συνολικός αριθμός των Εφοριών που θα βάλουν «λουκέτο» θα φθάσει τις 213.
Σύμφωνα με το πόρισμα που συνέταξε η επιτροπή, η νέα δομή των Δ.Ο.Υ. να διαμορφωθεί ως εξής:
α. Αριθμός Δ.Ο.Υ. για όλη την επικράτεια:
Για όλη την επικράτεια θα ισχύσει ο κανόνας «μία Δ.Ο.Υ. να λειτουργεί σε κάθε νομό», με εξαίρεση τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, στους οποίους θα υπάρχουν περισσότερες της μιας Δ.Ο.Υ.
Ο αριθμός των Δ.Ο.Υ. θα ανέρχεται σε 75, εκ των οποίων οι 20 Δ.Ο.Υ. θα βρίσκονται στο νομό Αττικής, οι 6 στο νομό Θεσσαλονίκης και οι 49 Δ.Ο.Υ. στην υπόλοιπη χώρα.
Ειδικά για το νομό Αττικής προτείνεται:
- η δημιουργία μιας Δ.Ο.Υ. που θα περιλαμβάνει τους 1.000 μεγαλύτερους φορολογούμενους της χώρας, ανεξαρτήτως νομικής μορφής!
- η κατάργηση των τριών Δ.Ο.Υ. Ανωνύμων Εταιρειών (ΦΑΕΕ Αθηνών, ΦΑΒΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιώς) και η διάσπαση των φορολογουμένων στις αντίστοιχες Δ.Ο.Υ. στις οποίες εδρεύουν οι εταιρείες τους.
- η διατήρηση της Δ.Ο.Υ. Πλοίων, στην οποία θα πρέπει να μεταφερθούν όλα τα πλοία της Αττικής που σήμερα παρακολουθούνται από άλλες Δ.Ο.Υ., όπως του Λαυρίου και της Ελευσίνας,
- η διατήρηση της Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, η οποία θα έχει στην αρμοδιότητά της την φορολογία των εισοδημάτων που αποκτώνται στην Ελλάδα από φυσικά πρόσωπα που κατοικούν στην αλλοδαπή. Στην εν λόγω Δ.Ο.Υ. προτείνεται να μεταφερθούν όλες ή κάποιες από τις off shore εταιρείες που σήμερα παρακολουθούνται από τις Δ.Ο.Υ. ΦΑΕΕ Αθηνών και ΦΑΕ Πειραιά, αν τελικά επιλεγεί η κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Ανωνύμων Εταιρειών.
Για το νομό Θεσσαλονίκης, προτείνεται η κατάργηση της ΦΑΕ Θεσσαλονίκης και η διασπορά των εταιρειών στις Δ.Ο.Υ. που θα δημιουργηθούν.
Για να μη δημιουργηθούν διενέξεις ως προς την ονομασία των Δ.Ο.Υ. στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης προτείνεται να φέρουν τις ονομασίες «1η Δ.Ο.Υ. Αττικής», «2η Δ.Ο.Υ. Αττικής» κοκ και αντιστοίχως «1η Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης» κ.λπ.
Η προτεινόμενη συνένωση στο τελικό στάδιο θα αφορά και στις νησιωτικές περιοχές, δεδομένου ότι οι αρμοδιότητες που θα παραμείνουν κατά το μεταβατικό στάδιο θα μεταφερθούν στα αντίστοιχα ΚΕΠ των Δήμων που λειτουργούν ήδη.
β. Εσωτερική δομή της κάθε νέας Δ.Ο.Υ.
Με τη νέα δομή οι Δ.Ο.Υ. θα υποδέχονται πολύ λιγότερους φορολογούμενους, καθώς πολλές διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, ενώ κάποιες άλλες θα μεταφερθούν στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Προοπτικά και με την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης και μηχανοργάνωσης στόχος είναι οι Δ.Ο.Υ. να μην έχουν καθόλου συναλλαγές με πολίτες.
Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, «οι εξελίξεις αυτές θα έχουν ως κύρια ωφέλεια τη διευκόλυνση των πολιτών στη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, καθώς η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στον χώρο της υπηρεσίας δεν θα είναι απαραίτητη».
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: