Την ανάγκη σωστής προβολής όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που υποστηρίζει το νησί της Ρόδου, η οποία κρίνεται ως προτεραιότητα στις πρωτοβουλίες των ξενοδόχων του νησιού στην κατεύθυνση επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, καθώς και τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν Κράτος, Ξενοδοχεία, Δήμος, Επιμελητήριο, Τουριστικά γραφεία και ΠΡΟΤΟΥΡ υπέρ της επιμήκυνσης, συζήτησαν τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου κατά την πρώτη καλοκαιρινή συνάντησή τους στο Καζίνο Ρόδου την Τρίτη, 10 Απριλίου.
Οι ιδέες και δράσεις που πρότεινε ο Σύλλογος έγιναν σε συνέχεια των προτάσεων που έγιναν στο forum του FVW, ενώ τοποθετεί την υλοποίησή τους μετά από 3 χρόνια. Οι πρωτοβουλίες τις οποίες προτίθεται να αναλάβει ο Σύλλογος έχουν ως εξής…
- Διοργάνωση ημερίδας τις επόμενες ημέρες με συμμετοχή όλων των τοπικών Ενώσεων που ασχολούνται με τον Τουρισμό, της Πολιτείας και των Tour Operators για τη συζήτηση, λήψη αποφάσεων και ανάληψη δεσμεύσεων, εν όψει της διαμόρφωσης των Προγραμμάτων της επόμενης Τουριστικής Περιόδου και προβολή όλων των ενεργειών και διαδικασιών.
- Σωστή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που μπορεί να προσφέρει η Ρόδος και εκμετάλλευση των πτήσεων που ξεκίνησαν οι Low Cost εταιρίες κατά την χειμερινή περίοδο και το Casino που είναι ανοιχτό 12 μήνες.
- Πρώτος στόχος ο Νοέμβριος που λόγω των πολύ καλών καιρικών συνθηκών προσφέρεται. Ο Σύλλογος προέτρεψε να μην κλείνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις ή τα διάφορα τμήματα των επιχειρήσεων και να διατηρούνται οι παραλίες καθαρές.
Επίσης, πρότεινε, για τον ίδια μήνα, την προσπάθεια προσέλκυσης συνεδρίων, πελατών για περιπατητικές διαδρομές και τουριστών μέσω των SPA στα ξενοδοχεία για χαλάρωση και περιποίηση. Στόχος πρέπει να είναι και οι λάτρεις του ποδηλάτου και της φύσης, golfers, πελάτες για θαλάσσια σπορ, όπως wind surfing, diving, τέλεση γάμων, ειδικά προγράμματα για ηλικιωμένους επιδοτούμενα και από την ευρωπαϊκή ένωση, θρησκευτικές εκδρομές στα μοναστήρια της Ρόδου κ.λ.π.
- City breaks και κρουαζιέρες, με στόχο το λιμάνι της Ρόδου να γίνει αφετηρία και τερματισμός των κρουαζιερόπλοιων, ούτως ώστε οι επιβάτες να διανυκτερεύουν πριν ή και μετά την κρουαζιέρα τους στην Ρόδο.
- Συνύπαρξη και προβολή όλων των μορφών τουρισμού με τον παραδοσιακό «Ήλιος και Θάλασσα».
- Αλλάζοντας νοοτροπία και διατηρώντας όλες τις δραστηριότητες της καλοκαιρινής περιόδου και ιδίως της παλιάς πόλης, στόχος είναι και να πεισθούν εύκολα πολλοί Τ.Ο. και αεροπορικές εταιρείες να συνεχίσουν το πρόγραμμα τους μέχρι τέλη Νοεμβρίου.
- Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στόχος είναι η προβολή για αγορές από τα Ροδίτικα καταστήματα (ένα φεστιβάλ αγορών), προσφέροντας εκπτώσεις μέχρι και 70%. Οργάνωση εβδομαδιαίας προβολής τοπικών προϊόντων συνδυασμένη με την ροδίτικη γαστρονομία, δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις το Μάρτιο με αφορμή την ενσωμάτωση της Δωδεκάνησου στις 7 Μαρτίου και την εθνική εορτή στις 25 Μαρτίου, οργάνωση καρναβαλιού στα χωριά μας, ειδικά προγράμματα για το Πάσχα των καθολικών και ορθόδοξων που συνήθως έχουμε 1 έως 4 εβδομάδες διαφορά. Συνέδρια, αθλητικές δραστηριότητες, ανάπτυξη του μαθητικού/ πολιτιστικού τουρισμού σε συνεργασία με τα σχολεία και πανεπιστήμια της Ελλάδος και του εξωτερικού.
- Ειδικές τιμές απ’ όλες τις επιχειρήσεις όπως Rent a Car, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες (έκδοση εκπτωτικής κάρτας 10-20%) και ανάλογη προβολή σε ειδικό κατάλογο όλων των καταστημάτων.
Τα κυβερνητικά μέτρα
Τα κυβερνητικά μετρά, παράλληλα, που κρίνει ο Σύλλογος πως πρέπει να ληφθούν και αφορούν στην χειμερινή περίοδο (Οκτώβριο έως Απρίλιο) είναι τα εξής…
- Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας,
- Κατάργηση ή δραστική μείωση Σπατόσημου και τελών προσγείωσης
- Μείωση των εισφορών του ΙΚΑ για όλες τις Τουριστικές Επιχειρήσεις που θα παραμείνουν ανοικτές το παραπάνω διάστημα
- Μείωση τιμολογίων της ΔΕΗ – Ύδρευσης και των αντιστοίχων τελών και παγίων .
- Δωρεάν είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους. Άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων . Όλες αυτές οι ενέργειες δεν κοστίζουν τίποτε στο κράτος απεναντίας θα φέρουν νέα έσοδα.
- Ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση αεροδρομίου σε Ρόδιους επιχειρηματίες για άμεση ανακαίνιση – αναβάθμιση χωρίς την εξάρτηση των Αθηνών.
- Βοήθεια για άνοιγμα νέων αγορών όπως Ουκρανία, Τουρκία, Ρωσία, με την διευκόλυνση έκδοσης VISA και έντονης προβολής. Ακόμη και η ιδέα του Κολοσσού με οποιαδήποτε μορφή δημιουργίας θα βοηθήσει για διακοπές όλο το χρόνο.
Από την πλευρά Δήμου-Περιφέρειας, ο Σύλλογος προτείνει…
- Η βελτίωση υποδομών, καθαριότητα του νησιού καθώς και δρομολόγια λεωφορείων ολόκληρο το χρόνο με αξιοπρεπείς στάσεις με σκέπαστρα και πινακίδες δρομολογίων.
- Οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων.
- Παραχώρηση των παραλιών μπροστά από τα ξενοδοχεία για πολυετή χρήση ώστε να διατηρούνται καθαρές χειμώνα – καλοκαίρι
- Λιμάνι με σαλόνια υποδοχής και αξιοπρεπείς καθαρές WC
- Περιποίηση και εκμετάλλευση εγκαταλελειμμένων κτιρίων όπως το εργοστάσιο ΔΕΗ, αλλά ακόμα και των κρατικών κτιρίων που βρίσκονται στο Μαντράκι .
- Αναβάθμιση υπάρχοντος γηπέδου GOLF και ιδιωτικοποίηση, κατασκευή 2 νέων γηπέδων, αποπεράτωση μαρίνας και διαπλάτυνσης δρόμου Φαληράκι – Κολύμπια και συνέχιση διαπλάτυνσης από Κολύμπια – Πρασονήσι.
Επιμελητήριο και Εμπορικός Σύλλογος χρειάζεται να προβούν στις εξής ενέργειες…
- Ενημέρωση των διατήρηση συνεχούς λειτουργιάς καταστημάτων παλιάς πόλης και Λίνδου και κατά την διάρκεια του χειμώνα.
- Απόφαση για χειμερινές εκπτώσεις, έκδοση οδηγού με λίστα καταστημάτων και συμφωνία ειδικών προσφορών.
- Συνεργασία με όλους τους φορείς για προβολή και διαφήμιση ιδιαιτέρως στο ιντερνέτ.
Για τα ξενοδοχεία, ο Σύλλογος προτείνει…
- Λειτουργία όλων των τμημάτων εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οργάνωση δωρεάν animation καθημερινά.
- Προσφορά ειδικών πακέτων με προγράμματα SPA εφόσον διαθέτουν.
- Σωστή προβολή και άμεση ενημέρωση των T.O. για υπογραφή συμβολαίων 10μηνης διάρκειας.
- Ειδικές τιμές την χειμερινή περίοδο εφόσον η πολιτεία οριστικοποίηση τα ανωτέρω μέτρα.
Τα τουριστικά γραφεία χρειάζεται να προβούν σε ενέργειες για την άμεση ενημέρωση και συνεργασία με Τ.Ο και αεροπορικές εταιρίες. Νέες εκδρομές, φτηνότερα πακέτα εκδρομών, άνοιγμα νέων αγορών, έντονη προβολή και προσπάθεια.
Όσον αφορά στην ΠΡΟΤΟΥΡ ο Σύλλογος κρίνει πως χρειάζεται…
- Έντονη και άμεση προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανάλογα με την χώρα προέλευσης, την ηλικιακή ομάδα που απευθυνόμαστε και την μορφή τουρισμού που προβάλλουμε.
- Συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες Marketing.
- Άνοιγμα νέων αγορών, νέοι τρόποι προβολής, χρήση Internet. Αγορές που πρέπει να προσεγγίσουμε άμεσα: οι Σκανδιναβικές χώρες και Αγγλία που τις είχαμε παλιά από Φεβρουάριο μήνα.
heraklion-hotels.gr
Οι ιδέες και δράσεις που πρότεινε ο Σύλλογος έγιναν σε συνέχεια των προτάσεων που έγιναν στο forum του FVW, ενώ τοποθετεί την υλοποίησή τους μετά από 3 χρόνια. Οι πρωτοβουλίες τις οποίες προτίθεται να αναλάβει ο Σύλλογος έχουν ως εξής…
- Διοργάνωση ημερίδας τις επόμενες ημέρες με συμμετοχή όλων των τοπικών Ενώσεων που ασχολούνται με τον Τουρισμό, της Πολιτείας και των Tour Operators για τη συζήτηση, λήψη αποφάσεων και ανάληψη δεσμεύσεων, εν όψει της διαμόρφωσης των Προγραμμάτων της επόμενης Τουριστικής Περιόδου και προβολή όλων των ενεργειών και διαδικασιών.
- Σωστή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που μπορεί να προσφέρει η Ρόδος και εκμετάλλευση των πτήσεων που ξεκίνησαν οι Low Cost εταιρίες κατά την χειμερινή περίοδο και το Casino που είναι ανοιχτό 12 μήνες.
- Πρώτος στόχος ο Νοέμβριος που λόγω των πολύ καλών καιρικών συνθηκών προσφέρεται. Ο Σύλλογος προέτρεψε να μην κλείνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις ή τα διάφορα τμήματα των επιχειρήσεων και να διατηρούνται οι παραλίες καθαρές.
Επίσης, πρότεινε, για τον ίδια μήνα, την προσπάθεια προσέλκυσης συνεδρίων, πελατών για περιπατητικές διαδρομές και τουριστών μέσω των SPA στα ξενοδοχεία για χαλάρωση και περιποίηση. Στόχος πρέπει να είναι και οι λάτρεις του ποδηλάτου και της φύσης, golfers, πελάτες για θαλάσσια σπορ, όπως wind surfing, diving, τέλεση γάμων, ειδικά προγράμματα για ηλικιωμένους επιδοτούμενα και από την ευρωπαϊκή ένωση, θρησκευτικές εκδρομές στα μοναστήρια της Ρόδου κ.λ.π.
- City breaks και κρουαζιέρες, με στόχο το λιμάνι της Ρόδου να γίνει αφετηρία και τερματισμός των κρουαζιερόπλοιων, ούτως ώστε οι επιβάτες να διανυκτερεύουν πριν ή και μετά την κρουαζιέρα τους στην Ρόδο.
- Συνύπαρξη και προβολή όλων των μορφών τουρισμού με τον παραδοσιακό «Ήλιος και Θάλασσα».
- Αλλάζοντας νοοτροπία και διατηρώντας όλες τις δραστηριότητες της καλοκαιρινής περιόδου και ιδίως της παλιάς πόλης, στόχος είναι και να πεισθούν εύκολα πολλοί Τ.Ο. και αεροπορικές εταιρείες να συνεχίσουν το πρόγραμμα τους μέχρι τέλη Νοεμβρίου.
- Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στόχος είναι η προβολή για αγορές από τα Ροδίτικα καταστήματα (ένα φεστιβάλ αγορών), προσφέροντας εκπτώσεις μέχρι και 70%. Οργάνωση εβδομαδιαίας προβολής τοπικών προϊόντων συνδυασμένη με την ροδίτικη γαστρονομία, δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις το Μάρτιο με αφορμή την ενσωμάτωση της Δωδεκάνησου στις 7 Μαρτίου και την εθνική εορτή στις 25 Μαρτίου, οργάνωση καρναβαλιού στα χωριά μας, ειδικά προγράμματα για το Πάσχα των καθολικών και ορθόδοξων που συνήθως έχουμε 1 έως 4 εβδομάδες διαφορά. Συνέδρια, αθλητικές δραστηριότητες, ανάπτυξη του μαθητικού/ πολιτιστικού τουρισμού σε συνεργασία με τα σχολεία και πανεπιστήμια της Ελλάδος και του εξωτερικού.
- Ειδικές τιμές απ’ όλες τις επιχειρήσεις όπως Rent a Car, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες (έκδοση εκπτωτικής κάρτας 10-20%) και ανάλογη προβολή σε ειδικό κατάλογο όλων των καταστημάτων.
Τα κυβερνητικά μέτρα
Τα κυβερνητικά μετρά, παράλληλα, που κρίνει ο Σύλλογος πως πρέπει να ληφθούν και αφορούν στην χειμερινή περίοδο (Οκτώβριο έως Απρίλιο) είναι τα εξής…
- Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας,
- Κατάργηση ή δραστική μείωση Σπατόσημου και τελών προσγείωσης
- Μείωση των εισφορών του ΙΚΑ για όλες τις Τουριστικές Επιχειρήσεις που θα παραμείνουν ανοικτές το παραπάνω διάστημα
- Μείωση τιμολογίων της ΔΕΗ – Ύδρευσης και των αντιστοίχων τελών και παγίων .
- Δωρεάν είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους. Άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων . Όλες αυτές οι ενέργειες δεν κοστίζουν τίποτε στο κράτος απεναντίας θα φέρουν νέα έσοδα.
- Ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση αεροδρομίου σε Ρόδιους επιχειρηματίες για άμεση ανακαίνιση – αναβάθμιση χωρίς την εξάρτηση των Αθηνών.
- Βοήθεια για άνοιγμα νέων αγορών όπως Ουκρανία, Τουρκία, Ρωσία, με την διευκόλυνση έκδοσης VISA και έντονης προβολής. Ακόμη και η ιδέα του Κολοσσού με οποιαδήποτε μορφή δημιουργίας θα βοηθήσει για διακοπές όλο το χρόνο.
Από την πλευρά Δήμου-Περιφέρειας, ο Σύλλογος προτείνει…
- Η βελτίωση υποδομών, καθαριότητα του νησιού καθώς και δρομολόγια λεωφορείων ολόκληρο το χρόνο με αξιοπρεπείς στάσεις με σκέπαστρα και πινακίδες δρομολογίων.
- Οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων.
- Παραχώρηση των παραλιών μπροστά από τα ξενοδοχεία για πολυετή χρήση ώστε να διατηρούνται καθαρές χειμώνα – καλοκαίρι
- Λιμάνι με σαλόνια υποδοχής και αξιοπρεπείς καθαρές WC
- Περιποίηση και εκμετάλλευση εγκαταλελειμμένων κτιρίων όπως το εργοστάσιο ΔΕΗ, αλλά ακόμα και των κρατικών κτιρίων που βρίσκονται στο Μαντράκι .
- Αναβάθμιση υπάρχοντος γηπέδου GOLF και ιδιωτικοποίηση, κατασκευή 2 νέων γηπέδων, αποπεράτωση μαρίνας και διαπλάτυνσης δρόμου Φαληράκι – Κολύμπια και συνέχιση διαπλάτυνσης από Κολύμπια – Πρασονήσι.
Επιμελητήριο και Εμπορικός Σύλλογος χρειάζεται να προβούν στις εξής ενέργειες…
- Ενημέρωση των διατήρηση συνεχούς λειτουργιάς καταστημάτων παλιάς πόλης και Λίνδου και κατά την διάρκεια του χειμώνα.
- Απόφαση για χειμερινές εκπτώσεις, έκδοση οδηγού με λίστα καταστημάτων και συμφωνία ειδικών προσφορών.
- Συνεργασία με όλους τους φορείς για προβολή και διαφήμιση ιδιαιτέρως στο ιντερνέτ.
Για τα ξενοδοχεία, ο Σύλλογος προτείνει…
- Λειτουργία όλων των τμημάτων εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οργάνωση δωρεάν animation καθημερινά.
- Προσφορά ειδικών πακέτων με προγράμματα SPA εφόσον διαθέτουν.
- Σωστή προβολή και άμεση ενημέρωση των T.O. για υπογραφή συμβολαίων 10μηνης διάρκειας.
- Ειδικές τιμές την χειμερινή περίοδο εφόσον η πολιτεία οριστικοποίηση τα ανωτέρω μέτρα.
Τα τουριστικά γραφεία χρειάζεται να προβούν σε ενέργειες για την άμεση ενημέρωση και συνεργασία με Τ.Ο και αεροπορικές εταιρίες. Νέες εκδρομές, φτηνότερα πακέτα εκδρομών, άνοιγμα νέων αγορών, έντονη προβολή και προσπάθεια.
Όσον αφορά στην ΠΡΟΤΟΥΡ ο Σύλλογος κρίνει πως χρειάζεται…
- Έντονη και άμεση προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανάλογα με την χώρα προέλευσης, την ηλικιακή ομάδα που απευθυνόμαστε και την μορφή τουρισμού που προβάλλουμε.
- Συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες Marketing.
- Άνοιγμα νέων αγορών, νέοι τρόποι προβολής, χρήση Internet. Αγορές που πρέπει να προσεγγίσουμε άμεσα: οι Σκανδιναβικές χώρες και Αγγλία που τις είχαμε παλιά από Φεβρουάριο μήνα.
heraklion-hotels.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια: