Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

ΡΟΔΟΣ : Επιστολή Δημάρχου Ρόδου Σ. Κουσουρνά προς τη ΔΕΗ - Αυθαίρετη μη απόδοση ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Ρόδου


Αυθαίρετη μη απόδοση ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Ρόδου

"Για την έκτακτη κατάσταση που ήθελε δημιουργηθεί σε όλη την περιφέρεια της νήσου της Ρόδου, από την αδυναμία αποκομιδής των απορριμμάτων και τις λοιπές λειτουργικές συνέπειες, υπεύθυνοι για κάθε θέμα δημόσιας υγείας, δημόσιας τάξης και ασφάλειας καθίσταται πλέον η ΔΕΗ και τα όργανά της".







ΠΡΟΣ :
  τη Δ.Ε.Η. Α.Ε.
κατάστημα Ρόδου
Υπόψη Δ/ντη Καταστήματος
κ. Κων/νο Μπριάνη




KOIN.
Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου
κ. Κ. Μπούτσικο






1) Με την υπ’ αριθμ. 752/31-3-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, εκδόθηκε διαπιστωτική πράξη σύμφωνα με την οποία κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 και της απόφασης με αριθμ. 81/2011 του Δημοτικού Συμβουλίου λύθηκε από 1-3-2011 η αμιγής «Δημοτική Επιχείρηση Καθαριότητας Δήμου Ρόδου» (Δ.Ε.Κ.Ρ.)

Η παραπάνω λύση της Δ.Ε.Κ.Ρ. έγινε υποχρεωτικά κατ’ εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων του άρθρου 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010, σύμφωνα με τις οποίες, προβλέπεται ότι εφεξής τη δραστηριότητα των υπηρεσιών καθαριότητας θα την ασκεί ο οικείος Δήμος όπως επίσης ότι μεταφέρεται σ’ αυτόν το προσωπικό.

Όμως οι παραπάνω διατάξεις δεν ορίζουν ούτε την αυτοδίκαιη μεταβίβαση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, ούτε τη αυτοδίκαιη μεταβίβαση της περιουσίας της λυόμενης επιχείρησης στον οικείο Δήμο. Συνεπώς σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 δεν περιήλθαν αυτοδικαίως στο Δήμο Ρόδου οι υποχρεώσεις της Δ.Ε.Κ.Ρ από Σύμβαση Παροχής Πίστωσης που συνήψε με την Εθνική Τράπεζα (κατ. Ρόδου 461) στις 27-3-2001, στην οποία όμως σύμβαση δεν είχε κληθεί να συμβληθεί και ο τότε Δήμος Ροδίων ως εγγυητής ή εκ τρίτου συμβαλλόμενος κ.λ.π.



2) Στην ανωτέρω Σύμβαση μεταξύ Ε.Τ.Ε. και ΔΕΚΡ είχε περιληφθεί όρος εκχώρησης λόγω ενεχύρου των τελών καθαριότητας που είχε προεκχωρήσει ο Δήμος Ροδίων στη ΔΕΚΡ επειδή αυτή παρείχε τις υπηρεσίες καθαριότητας.

Ύστερα από την ως ανωτέρω κατάργηση της Δημοτικής Επιχείρησης Καθαριότητας, οι υπηρεσίες καθαριότητας και φωτισμού από 1-3-2011 παρέχονται πλέον από ίδιες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου, ο οποίος όπως προαναφέρθηκε είναι ανεξάρτητο από τη ΔΕΚΡ και μη διάδοχο νομικό πρόσωπο αυτής και προς τον οποίο δεν υπεισήλθαν αυτοδικαίως οι υποχρεώσεις της λυθείσας αυτής επιχείρησης.



Ως εκ τούτου τα από 1-3-2011 εισπραττόμενα από τη ΔΕΗ τέλη καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 25/1975):



α) Ανήκουν αυτοδικαίως στο Δήμο Ρόδου διότι από 28-2-2011 λύθηκε η ΔΕΚΡ και οι υπηρεσίες καθαριότητας και φωτισμού παρέχονται πλέον από ίδιες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου (άρθρο 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010).



β) Η ΔΕΗ εισπράττουσα πλέον για λογαριασμό του Δήμου Ρόδου τα από 1-3-2011 τέλη καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 25/1975) μέσω των λογαριασμών καταναλώσεως ρεύματος, ενεργεί ως απλό εισπρακτικό όργανο του Δήμου Ρόδου όπως έχει κριθεί παγίως από τη νομολογία (Συμβούλιο Επικράτειας 3078/1989, 4037/1987, Δ.Πρ.Θεσσαλ. 27/1995 Δ.Δικη 1995, 670).



γ) Τα παραπάνω από 1-3-2011 ανταποδοτικά τέλη καθαριότητος και φωτισμού, δεν επιτρέπεται να κατασχεθούν, διότι πρόκειται για απαιτήσεις που εξαρτώνται από αντιπαροχή (αναλ. 982 παρ. 1 περ. α’ ΚΠολΔ, Άρειος Πάγος 17/2002 Ολομέλειας).

Άλλωστε μέχρι σήμερα ούτε από την Εθνική Τράπεζα ούτε από οποιοδήποτε άλλο έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής ή άλλο τίτλος εκτελεστός, με τον οποίο ακύρως έστω να ζητείται η κατάσχεση των παραπάνω ανταποδοτικών τελών, στα χέρια της ΔΕΗ ως τρίτου.



δ) Ο Δήμος Ρόδου για την εξυπηρέτηση των Υπηρεσιών Καθαριότητας και Φωτισμού δεν συνήψε και δεν δεσμεύεται από οποιαδήποτε σύμβαση δανείου, με την οποία να προκύπτει ότι εκχώρησε για ασφάλεια του δανείου τα από 1-3-2011 εισπραττόμενα γι’ αυτόν από τη ΔΕΗ τέλη καθαριότητας και φωτισμού (άρθρα 11 παρ. 29 του Ν. 27037/1997, άρθρο 176 παρ. 5 του Ν. 3463/2006 ανωτ. Α.Π. 17/2002 Ολομ., Εγκύκλιος 23745/2008 Υπ. Εσωτερικών, Γνωμ. Ν.Σ.Κ. 69/2008).



3) Ο Δήμος Ρόδου με το αρ. πρωτ. 2/47239/3-5-2011 έγγραφο προέβη σε υποβολή ερωτήματος προς το Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου με ερμηνευτική προσέγγιση του άρθρου 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 να εξετασθεί αν μπορεί να συμπεριληφθεί και η αυτοδίκαιη διαδοχή του Δήμου Ρόδου επί της παραπάνω συγκεκριμένα σύμβασης.

Επί του παραπάνω ερωτήματος το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Εσωτερικών, απάντησε κατ’ αρχήν προφορικά αρνητικά, ενώ επακολούθησε με το δ’ σχετικό και γραπτή απάντηση της Γενικής Δ/νσης Τοπικής Αυτοδ/κης (Δ/νση Οικονομικών Ο.Τ.Α) του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με την οποία μόνο η εφαρμογή της νεώτερης διάταξης του άρθρου 26 παρ. 6 του Ν. 3938/2011 είναι δυνατή στην προκειμένη περίπτωση.

Η παραπάνω διάταξη συγκεκριμένα ορίζει τα εξής: «Οφειλές των ανωτέρω επιχειρήσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τρίτους, περιλαμβανομένων και δεδουλευμένων αποδοχών του μεταφερόμενου προσωπικού τους, μπορούν να καταβάλλονται από τον οικείο δήμο μετά από αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του. Οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται αναλογικά και για οφειλές αμιγών επιχειρήσεων του Π.Δ. 410/1995, που λύθηκαν».



4) Ενώ όμως ο Δήμος Ρόδου εξέτασε και συνεχίζει να εξετάζει τη δυνατότητα υποβολής ή μη, κατά νόμο, εισηγήσεως προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την δυνητική σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, ανάληψη της παραπάνω οικονομικής υποχρέωσης της ΔΕΚΡ με σταδιακές μηνιαίες πληρωμές τοκοχρεολυσίων, κατά συνδυασμό βεβαίως και με λοιπές όμοιες υποχρεώσεις άλλων λυθέντων επιχειρήσεων και πάντοτε με βάση και συνάρτηση με το ύψος των υποχρεωτικών-ανελαστικών ίδιων υποχρεώσεων του Δήμου Ρόδου και των εξ αυτών δυνατοτήτων ή μη που παρέχονται, αίφνης κοινοποιήθηκε η από 11-8-2011 εξώδικη διαμαρτυρία – πρόσκληση και δήλωση της Ε.Τ.Ε.

Με την παραπάνω εξώδικη διαμαρτυρία-πρόσκληση και δήλωση της Ε.Τ.Ε. όλως αυθαιρέτως και αβασίμως, προς κάλυψη της τραπεζικής παραλείψεως να συμβληθεί ο πρώην Δήμος Ροδίων κατά τη σύναψη της ανωτέρω σύμβασης ως εγγυητής κ.λ.π., αξιώνεται παράνομα και εκβιαστικά με παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών, η άμεση καταβολή ποσού 1.900.000 ευρώ ως οφειλή προερχόμενη από την παραπάνω σύμβαση της ΔΕΚΡ, με δήθεν διάδοχο οφειλέτη το Δήμο Ρόδου, όπως τούτο δήθεν προβλέπεται, από τις διατάξεις του προαναφερόμενου άρθρου 111 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 αλλά και του άρθρου 479 Α.Κ., διότι δήθεν μεταβιβάσθηκε εκ του νόμου στο Δήμο Ρόδου ως ομάδα περιουσίας όλη η περιουσία της ΔΕΚΡ (χωρίς βέβαια να μπορεί να περιγραφεί που ο νόμος ορίζει κάτι τέτοιο). Σημειώνεται επίσης ότι δεν έχει κλείσει ο αλληλόχρεος λογαριασμός της παραπάνω σύμβασης και δεν έχει εκδοθεί κατά του Δήμου Ρόδου διαταγή πληρωμής, για να εξοπλίζεται με άκυρο έστω τίτλο εκτελεστό η ως άνω αξίωση της Ε.Τ.Ε. όπως η νομοθεσία προβλέπει, πράγμα που καθιστά ακόμη πιο έωλες και αυθαίρετες τις αξιώσεις της Ε.Τ.Ε κατά του Δήμου Ρόδου.

Οι ανωτέρω όλως αυθαίρετες αιτιάσεις, κοινοποιήθηκαν μάλιστα και προς τη ΔΕΗ η οποία κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 25/1975, όπως σήμερα ισχύουν, εισπράττει για λογαριασμό του Δήμου Ρόδου ως απλό εισπρακτικό όργανο (ανωτ. πάγια νομολογία ΣτΕ) τα σχετικά τέλη και τα αποδίδει προκειμένου ακριβώς να μπορούν να λειτουργήσουν οι αντίστοιχες υπηρεσίες μας, εξαρτώμενες ως εκ της ανταποδοτικότητας από τα παραπάνω τέλη και μόνο όπως άλλωστε η κείμενη νομοθεσία προβλέπει (άρθρο 21 Β.Δ. 19/12/1955 όπως σήμερα ισχύει).



5) Επί της παραπάνω εξώδικης διαμαρτυρίας της Ε.Τ.Ε. υπήρξε άμεση απάντηση του Δήμου Ρόδου με το αρ. πρωτ. 2/110092/25-8-2011 έγγραφο, τόσο προς την Ε.Τ.Ε. Ρόδου, όσο και προς τη ΔΕΗ Ρόδου (υπόψη κ. Σαλβάρη), με κοινοποίηση προς τον κ. Εισαγγελέα Ρόδου.

Με το παραπάνω απαντητικό έγγραφο αναφερθήκαμε όπως και παραπάνω στο ιστορικό και στο αβάσιμο των εναντίων του Δήμου Ρόδου αξιώσεων της Ε.Τ.Ε καταλήγοντας ως εξής:



Ύστερα από αυτά με επιφύλαξη κάθε δικαιώματος αγωγής, αναφοράς, μηνύσεως κ.λ.π. ενώπιον κάθε αρμόδιας Εισαγγελικής, Δικαστικής και Διοικητικής Αρχής εναντίον κάθε υπεύθυνου, ηθικού αυτουργού, συναυτουργού, συνεργού κ.λ.π. σας καλούμε να απέχετε από κάθε εξωδικαστική όχληση και επιδίωξη αυθαίρετης και τελείως αδικαιολόγητης κατά νόμο μη απόδοση, ή καθυστέρηση της απόδοσης ή είσπραξης των παραπάνω τελών καθαριότητα και φωτισμού, ή και συνέργειας στις παραπάνω πράξεις, καθόσον γνωρίζετε πολύ καλά και επαναλαμβάνουμε ότι από 1-3-2011 τις υπηρεσίες καθαριότητας και φωτισμού στην όλη πλέον περιφέρεια της νήσου Ρόδου παρέχει πλέον ο Δήμος Ρόδου και όχι η ΔΕΚΡ, συνακόλουθα δε ο Δήμος Ρόδου και μόνο αυτός είναι δικαιούχος των εισπραττομένων από 1-3-2011 και εντεύθεν για λογαριασμό μας από τη ΔΕΗ τελών καθαριότητας και φωτισμού. Οποιαδήποτε τυχόν κατά αυτοδικία άρνηση απόδοσης ή ακόμη και καθυστερημένη απόδοση των ανωτέρω τελών καθαριότητας και φωτισμού, προειδοποιείσθε και δια του παρόντος αλλά και αποτελεί πρόδηλο γεγονός, ότι θα είναι η αιτία δημιουργίας μείζονος προβλήματος καθαριότητας σε βάρος της δημόσιας υγείας των κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών της Ρόδου, καθώς είναι βέβαιο ότι εξ αιτίας σας θα προκύψει αδυναμία λειτουργίας των υπηρεσιών αυτών.



6) Περιέργως και αιφνιδίως, ωστόσο παρ’ όλα τα παραπάνω ελήφθη στο Δήμο Ρόδου το έγγραφο της ΔΕΗ με αρ. πρωτ. ΑΡ/ΗΜ.:ΚΠΡ/51034/22-9-2011, (Κατάστημα Ρόδου δια του Διευθυντή κ. Κ. Μπριάνη) με το οποίο η ΔΕΗ γνωστοποίησε ότι δεν έχει ούτε τη νομική ούτε την ουσιαστική δυνατότητα να αποφανθεί σχετικά με το ποιος είναι ο δικαιούχος της απόδοσης των εισπραττομένων τελών.

Ήτοι με κάθε ευκολία και επιπολαιότητα η ΔΕΗ, από απλό εισπρακτικό όργανο του Δήμου Ρόδου, που έναντι οικονομικού λειτουργικού οφέλους παρέχει στο Δήμο Ρόδου υπηρεσίες είσπραξης, επικαλείται προκλητικώς και απαραδέκτως δια οργάνων αυτής, (Προϊστάμενος Κατ/τος Ρόδου, νομικοί σύμβουλοι κεντρικής νομικής υπηρεσίας ΔΕΗ και κάθε άλλος αρμόδιος), ΑΓΝΟΙΑ ΝΟΜΟΥ. Επικαλούνται δηλαδή απαραδέκτως και δολίως ότι η κείμενη γνωστή σ’ αυτούς νομοθεσία, δεν τους παρέχει τη δυνατότητα δήθεν να γνωρίζουν εάν είναι από 1-3-2011 δικαιούχος των τελών καθαριότητας για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες του είναι ο Δήμος Ρόδου ή η Ε.Τ.Ε. (….) και αν ολόκληρο το ποσό των 1.296.000 ευρώ που εισέπραξε το κατάστημα της ΔΕΗ Ρόδου για την περίοδο Αυγούστου 2011 και μέχρι σήμερα αδικαιολόγητα παρακρατεί η ΔΕΗ, καρπούμενη στο κεντρικό Ταμείο της χρήματα του Δήμου Ρόδου, πρέπει να το αποδώσει στο Δήμο Ρόδου ή όχι, απειλώντας εκβιαστικά να μην το αποδώσει στο Δήμο Ρόδου, αλλά να το καταθέσει υπέρ του δικαιούχου (….) στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, μέχρι να εκδοθεί τελεσίδικη δικαστική επίλυση ή να επέλθει εξώδικος συμβιβασμός ενεργώντας δηλαδή σαφώς επι ζημία του Δήμου Ρόδου και προς οικονομικό όφελος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος παρ’ ότι η τελευταία δεν έχει οποιοδήποτε τίτλο και δικαίωμα επί του παραπάνω ποσού, αυτοχαρακτηριζόμενη έτσι η ΔΕΗ ως όργανο αναγκαστικής εκτέλεσης υπέρ της Ε.Τ.Ε. και ωσάν να της έχει επιδοθεί ο σχετικός (ανύπαρκτος όμως) τίτλος εκτελέσεως - κατασχέσεως στα χέρια της ως τρίτης.



Η παραπάνω εμφανιζόμενη δολίως άγνοια νόμου επιβεβαιώθηκε σε τηλεφωνική συνομιλία της 29-9-2011, όχι μόνο με την εδώ Δ/νση του Καταστήματος της Ε.Τ.Ε, αλλά και με εκπρόσωπο της νομικής υπηρεσίας σε κεντρικές υπηρεσίες της ΔΕΗ οι οποίες και συνέγραψαν το σχετικό κοινοποιηθέν παραπάνω απαράδεκτο έγγραφο. Σημειώνεται μάλιστα και αποδεικνύει το βαθμό των αυθαιρεσιών και των δολίων ενεργειών των οργάνων της ΔΕΗ ότι πέραν των όλων παραπάνω προαναφερθέντων γνωρίζουν ότι τα εκχωρηθέντα προς αυτήν προς ασφάλεια του δανείου της τέλη καθαριότητας και φωτισμού, αφορούσαν μόνο τη διοικητική περιφέρεια του πρώην Δήμου Ροδίων καθώς η λυθείσα ΔΕΚΡ είχε μόνο αυτή τη διοικητική περιφέρεια αντικείμενο, ενώ τα εισπραττόμενα από 1-3-2011 τέλη καθαριότητας και φωτισμού, αντιστοιχούν πλέον στην Περιφέρεια όλης της νήσου ύστερα από τις συνενώσεις δέκα (10) Δήμων στον ενιαίο Δήμο Ρόδου, ώστε ακόμη και αν είχε εκδοθεί νόμιμος τίτλος κατασχέσεως στα χέρια τρίτου και ακόμη και αν υποθετικά είχε δικαιώματα η Ε.Τ.Ε., αυτά θα αντιστοιχούσαν μόνο για τα τέλη της περιφέρειας του πρ. Δήμου Ροδίων (δημοτική κοινότητα Ρόδου) και όχι και τα τέλη που αντιστοιχούν στους λοιπούς πρώην Δήμους.



7) Υστερα από τα παραπάνω, είναι σαφές ότι η ΔΕΗ αν και εκ του νόμου εισπρακτικό όργανο του Δήμου Ρόδου και χωρίς να υφίσταται νόμιμος τίτλος που να την υποχρεώνει να ενεργήσει διαφορετικά, αρνείται να προβεί σε προσήκουσα καταβολή, καλείται όπως σε χρόνο άμεσο:



α) Αποδώσει στο Δήμο Ρόδου ολόκληρο το καθυστερηθέν παραπάνω ποσό τελών καθαριότητας και φωτισμού μετά του νόμιμου τόκου υπερημερίας από τον οφειλόμενο χρόνο πληρωμής, άλλως από σήμερα και μέχρις ολοσχερούς εξοφλήσεως.



β) Σε διαφορετική περίπτωση εφόσον δεν αποδώσει άμεσα το αυθαιρέτως παρακρατούμενο – υπεξαιρεθέν ποσόν, και προς παράνομο οικονομικό όφελος της Εθνικής Τράπεζας και προς εκβιασμό υποχωρήσεως του Δήμου σε αυθαίρετες αξιώσεις προβεί σε κατάθεση του παραπάνω ποσού και οποιουδήποτε μελλοντικού ποσού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων «υπέρ του δικαιούχου», τούτο θεωρείται μη προσήκουσα καταβολή και ο Δήμος Ρόδου επιφυλάσσεται για την άσκηση ενδίκων μέσων κατά της ΔΕΗ τόσο αστικώς (έκδοση διαταγής πληρωμής, αγωγή αποζημίωσης για κάθε είδους βλάβη και ζημία) όσο και ποινικώς κατά παντός υπευθύνου οργάνου της ΔΕΗ για τα αδικήματα της υπεξαίρεσης, της εκβίασης, της απάτης κ.λ.π. με κάθε είδους επιβαρυντικό χαρακτήρα και βαθμό συμμετοχής.

Εξυπακούεται ότι για την έκτακτη κατάσταση που ήθελε δημιουργηθεί σε όλη την περιφέρεια της νήσου της Ρόδου, από την αδυναμία αποκομιδής των απορριμμάτων και τις λοιπές λειτουργικές συνέπειες, υπεύθυνοι για κάθε θέμα δημόσιας υγείας, δημόσιας τάξης και ασφάλειας καθίσταται πλέον η ΔΕΗ και τα όργανά της.




















Ο Δήμαρχος Ρόδου

Στάθης Κουσουρνάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ