Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

ΡΟΔΟΣ : Στο ετήσιο πρόγραμμά της ενέταξε τη Ρόδο η Costa Crociere

Τη μετατόπισή τους στα περιφερειακά λιμάνια της χώρας εξετάζουν οι μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας που παραδοσιακά δραστηριοποιούνταν στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω της αιφνίδιας αύξησης των λιμενικών τελών, των απεργιακών κινητοποιήσεων και της δυσφήμησης της πρωτεύουσας στα διεθνή μέσα.
 





 Παράλληλα, οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου παραμένουν διστακτικοί στην καθιέρωση του λιμένα Πειραιά ως home port (σημείο αφετηρίας της κρουαζιέρας), ενώ έχουν αποφασίσει σημαντική μείωση στις διελεύσεις τους (transit) για το 2012. «Οι μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας δεν θέλουν αιφνιδιασμούς και ανατροπές στο πρόγραμμά τους, ενώ απαιτούν σταθερό τιμολογιακό πλαίσιο», σχολιάζει ο πρόεδρος των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Γιώργος Τελώνης.



Η Κρύση Παλάση του γραφείου συμβούλων ανάπτυξης κρουαζιέρας CTM Hellas επιβεβαιώνει ότι σε πρόσφατο συνέδριο για την κρουαζιέρα που έλαβε χώρα στο Αμβούργο «το κλίμα ήταν πολύ αρνητικό όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά». Μάλιστα, οι εταιρίες Celebrity και Costa Crociere έχουν αποφασίσει να περιορίσουν σημαντικά τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιών τους στο λιμάνι για το 2012.



Costa: Mείωση προσεγγίσεων

στο λιμάνι του Πειραιά έως και 50%



Oπως δηλώνει στην EΞΠPEΣ ο κ. Σπύρος Χάμπας, ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού γραφείου «Travelway» και γενικός αντιπρόσωπος της Costa Crociere στην Ελλάδα, οι προσεγγίσεις της εταιρίας στο λιμάνι του Πειραιά θα μειωθούν έως και 50% για το 2012, όταν το 2011 σημειώθηκαν 136 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων της εταιρίας και διακινήθηκαν συνολικά περίπου 400.000 επιβάτες. Oπως συμπληρώνει ο κ. Χάμπας, «η Costa φτάνει στο σημείο να αλλάξει το πρόγραμμά της, που κανονικά έχει καθοριστεί από πέρυσι, καθώς το βασικό λιμάνι της χώρας είναι ασύμφορο. Μέσα σε ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη αυξήθηκαν κατά 200%, ενώ οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί και το κλείσιμο αρχαιολογικών χώρων εντός του καλοκαιριού δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στις εταιρίες».

Στον αντίποδα, η Costa Crociere ενέταξε στο ετήσιο πρόγραμμά της το λιμάνι της Ρόδου και του Ηρακλείου, από τα οποία μάλιστα θα ξεκινούν τα δρομολόγια της εταιρίας για το 2012. Σύμφωνα με τον Τσαμπίκο Χατζιμιχάλη, τον τουριστικό πράκτορα που εκπροσωπεί την εταιρεία στη Ρόδο, το πλάνο περιλαμβάνει 7ήμερες κρουαζιέρες με το Costa Atlantica, οι οποίες θα ξεκινούν εναλλάξ από τη Ρόδο και τον Πειραιά, για την περίοδο από 28 Ιουνίου 2012 έως και 25 Οκτωβρίου 2012. Ωστόσο, όπως διαπιστώνει ο ίδιος, «η Ρόδος προς το παρόν υστερεί σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Πρέπει να αναβαθμίσουμε τους χώρους υποδοχής και υγιεινής». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Χάμπας επισημαίνει ότι οι υπάρχουσες λιμενικές υποδομές στα περιφερειακά λιμάνια της χώρας δεν επαρκούν για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας, που σταδιακά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε αυτά. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Σαντορίνη αναφέρει ο κ. Χάμπας, «η οποία, αν και προσελκύει πολλούς επισκέπτες κάθε χρόνο, δεν έχει καν λιμάνι, μόνο αγκυροβόλιο».



Louis: Aσύμφορος ο Πειραιάς

λόγω απεργιών και τελών



Η Louis Cruises, η οποία είναι η μοναδική εταιρία που επιβιβάζει και αποβιβάζει στον Πειραιά, αναφέρει στην EΞΠPEΣ τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σε μόνιμη βάση. Συγκεκριμένα, ο καπ. Γιώργος Κουμπενάς, διευθυντής επιχειρήσεων της Louis Cruises, σημειώνει «οι υψηλοί φόροι στο αεροδρόμιο του “Ελ. Βενιζέλος” (λόγω του γεγονότος ότι πραγματοποιούμε κρουαζιέρες σε ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς που όμως για να τους επισκεφτεί κανείς πρέπει να φθάσει με “κάποιον τρόπο” στην Αθήνα και από εκεί στον Πειραιά), η αρνητική εικόνα της χώρας, η συνεχής δυσφήμηση που ενισχύθηκε και με τα επεισόδια στο κέντρο και τους παράλογους αποκλεισμούς λιμανιών από τους οδηγούς ταξί, είχαν αντίκτυπο στην πορεία των κρατήσεων από το εξωτερικό».



ΣΕΤΕ: Στόχος η ανάπτυξη του homeporting



Εκτός από τη Louis, μόνο οι εταιρίες Pullmantour και Iberocruceros ξεκινούν τους πλόες τους από τον Πειραιά, ενώ οι τουριστικοί φορείς επαναλαμβάνουν τη σημασία διεύρυνσης του homeporting στη χώρα μας και συγκεκριμένα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ο ΣΕΤΕ έχει επισημάνει ότι ο επιβάτης που απλά επισκέπτεται για ελάχιστες ώρες ένα λιμάνι (transit) ξοδεύει 60 με 65 ευρώ σε κάθε έξοδό του, ενώ ο επιβάτης που επιβιβάζεται και αποβιβάζεται σε ένα λιμάνι ξοδεύει κατ' ελάχιστο 200 ευρώ. Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι τόσο η αναβάθμιση των υποδομών όσο και η καθιέρωση ενός σταθερού φορολογικού πλαισίου. Αξίζει να αναφερθεί ότι ως homeport, η Ελλάδα κατά το 2010 προσέλκυσε 336.000 επιβάτες, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης και εμφανίζοντας μείωση κατά 33% σε σχέση με το 2009.


express.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ