Σημαντική μείωση της τάξεως του 15%-20% καταγράφει η ζήτηση Αμερικανών τουριστών για την κρουαζιέρα το 2012, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της αρνητικής εικόνας της χώρας στα διεθνή media, αλλά και των καθυστερήσεων στην ψήφιση της οριστικής άρσης του καμποτάζ.
Ας σημειωθεί ότι οι Αμερικανοί είναι οι καλύτεροι «πελάτες» της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, καθώς εκπροσωπούν σχεδόν το 70% της συνολικής αγοράς των 12 εκατ. ετησίως. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου η πορεία της ελληνικής κρουαζιέρας για την τρέχουσα χρονιά, καθώς και για την επόμενη, είναι μη αναστρέψιμη, καθώς οι εταιρίες έχουν κλείσει τα δρομολόγιά τους ήδη, ενώ βάσιμες ανησυχίες εκφράζονται και για το 2014.
Πρόσφατα ο αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του δ.σ. του ΣΕΤΕ Ανδρέας Στυλιανόπουλος σε συνέντευξή του ανέφερε ότι το 2010 «επικοινωνιακά ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε κάτι θετικό σε μια δύσκολη στιγμή της χώρας μας και πάλι απογοητεύσαμε. Το παράθυρο δεν έκλεισε εντελώς, αλλά δεν είναι πια όσο ανοικτό ήταν το 2010, όταν ανακοινώθηκε πανηγυρικά η μεταρρύθμιση. Όλα είναι θέμα timing».
Παράλληλα, επισήμανε ότι «από μόνη της η κατάργηση της σύμβασης δεν αποτελεί άρση του καμποτάζ. Όχι όταν επιβάλλεται κατά κεφαλήν εισφορά σε βάρος μιας μόνο κατηγορίας πλοίων και νοθεύεται κάθε έννοια ελεύθερου ανταγωνισμού».
Στο μεταξύ, η υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 'Αννα Διαμαντοπούλου έχει διαμηνύσει ότι η άρση του καμποτάζ θα γίνει νόμος του κράτους εντός της ερχόμενης εβδομάδας, ενώ ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΠΑΑΝ Θάνος Πάλλης, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης για την κρουαζιέρα «SEATRADE Cruise Shipping Miami», που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη, παρουσίασε το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας για τον κλάδο.
Όπως σημείωσε, το ενδιαφέρον των εταιριών κρουαζιέρας να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας ήταν μεγάλο, με την προϋπόθεση όμως να βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο.
express.gr
Ας σημειωθεί ότι οι Αμερικανοί είναι οι καλύτεροι «πελάτες» της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, καθώς εκπροσωπούν σχεδόν το 70% της συνολικής αγοράς των 12 εκατ. ετησίως. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου η πορεία της ελληνικής κρουαζιέρας για την τρέχουσα χρονιά, καθώς και για την επόμενη, είναι μη αναστρέψιμη, καθώς οι εταιρίες έχουν κλείσει τα δρομολόγιά τους ήδη, ενώ βάσιμες ανησυχίες εκφράζονται και για το 2014.
Πρόσφατα ο αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του δ.σ. του ΣΕΤΕ Ανδρέας Στυλιανόπουλος σε συνέντευξή του ανέφερε ότι το 2010 «επικοινωνιακά ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε κάτι θετικό σε μια δύσκολη στιγμή της χώρας μας και πάλι απογοητεύσαμε. Το παράθυρο δεν έκλεισε εντελώς, αλλά δεν είναι πια όσο ανοικτό ήταν το 2010, όταν ανακοινώθηκε πανηγυρικά η μεταρρύθμιση. Όλα είναι θέμα timing».
Παράλληλα, επισήμανε ότι «από μόνη της η κατάργηση της σύμβασης δεν αποτελεί άρση του καμποτάζ. Όχι όταν επιβάλλεται κατά κεφαλήν εισφορά σε βάρος μιας μόνο κατηγορίας πλοίων και νοθεύεται κάθε έννοια ελεύθερου ανταγωνισμού».
Στο μεταξύ, η υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 'Αννα Διαμαντοπούλου έχει διαμηνύσει ότι η άρση του καμποτάζ θα γίνει νόμος του κράτους εντός της ερχόμενης εβδομάδας, ενώ ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΠΑΑΝ Θάνος Πάλλης, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης για την κρουαζιέρα «SEATRADE Cruise Shipping Miami», που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη, παρουσίασε το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας για τον κλάδο.
Όπως σημείωσε, το ενδιαφέρον των εταιριών κρουαζιέρας να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας ήταν μεγάλο, με την προϋπόθεση όμως να βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο.
express.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: