Kατά περίπου 5% αυξήθηκαν τα πακέτα all inclusive τo 2011 συγκριτικά με πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις επαγγελματιών του τουρισμού, ενώ σε κάποια ξενοδοχεία η αύξηση ξεπέρασε το 10%. Το 20% των τουριστών της χώρας προτιμά το εν λόγω σύστημα, ενώ οι τουριστικοί φορείς κρίνουν ότι η αυξητική τάση που σημειώνεται θα ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.
Oπως επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνα Τετράδη, το all inclusive έχει εξελιχθεί σε «μόδα» στην Ευρώπη, ενώ ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Tαξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Γιώργος Τελώνης σημειώνει ότι οι κυβερνητικές επιλογές στην εστίαση μπορεί να δρομολογήσουν αυτή την εξέλιξη.
Οι «καλύτεροι πελάτες» του all inclusive είναι οι Γάλλοι, οι Βρετανοί και οι Γερμανοί, ενώ κατευθύνονται κυρίως σε Χαλκιδική, Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο και Κω, όπου είναι συγκεντρωμένες οι μονάδες all inclusive.
«Υπάρχουν τουρίστες που ταξιδεύουν μόνο με αυτό το σύστημα»
Αν και ορισμένοι επιχειρηματίες θεωρούν το σύστημα all inclusive «αναγκαίο κακό», η κ. Τετράδη υπογραμμίζει ότι αποτελεί συνειδητή επιλογή πολλών πελατών, οι οποίοι αν δεν βρουν το συγκεκριμένο προϊόν στην Ελλάδα, θα κατευθυνθούν στη χώρα που το παρέχει, ενώ το μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Α. Σμπώκου τονίζει ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και κάθε δική μας έλλειψη είναι κέρδος για κάποιον άλλο προορισμό. Πάντως, η πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου διαβεβαιώνει ότι τα ξενοδοχεία που προσφέρουν all inclusive είναι πιστοποιημένα και πληρούν κάθε ποιοτικό κριτήριο, παρέχοντας υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. «Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε τουρίστα: στο Gold ή στο Platinum περιλαμβάνονται πούρα, εφημερίδες ή ουίσκι» συμπληρώνει η κ. Τετράδη. Ακόμα, τονίζει, «δεν σημαίνει ότι οι πελάτες δεν θα βγουν από το ξενοδοχείο. Απλώς δεν θέλουν “εκπλήξεις” στις διακοπές τους και προτιμούν να γνωρίζουν εξαρχής το ποσό που θα δαπανήσουν στον προορισμό που θα επισκεφτούν».
Προβληματισμός για τον αντίκτυπο στην τοπική οικονομία
Μερίδια των επιχειρηματιών του τουρισμού εκφράζει ανησυχία του για την επικράτηση του συστήματος, καθώς το all inclusive βοηθά στο κομμάτι των αφίξεων, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο και στο κομμάτι των εσόδων. Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι τουρίστες που αγοράζουν πακέτα all inclusive δαπανούν τα λιγότερα σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες και κυρίως είναι ιδιαίτερα χαμηλή η δαπάνη τους στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, εκτός της ξενοδοχειακής μονάδας στην οποία διαμένουν. Τόσο ο διευθυντής της Eνωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Φουντουλάκης όσο και ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Παναγιώτης Μπράμος είναι προβληματισμένοι για την καθολικότητα του φαινομένου. Oπως δηλώνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο κ. Μπράμος, «Οι τουρίστες έρχονται με 20- 25 ευρώ την ημέρα. Μπορεί να αυξάνονται οι αφίξεις, αλλά τα έσοδα έχουν μεγάλη υστέρηση και η τοπική κοινωνία υποφέρει».
Στροφή στο all inclusive λόγω ΦΠΑ στην εστίαση
Η ασάφεια σχετικά με τον συντελεστή του ΦΠΑ που θα ισχύει στην εστίαση το υπόλοιπο του 2011, αλλά και το 2012, ενδέχεται να οδηγήσει περισσότερους τουρίστες να επιλέξουν τα πακέτα all inclusive. Σημειώνεται ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με εγκύκλιο το Yπουργείου Οικονομικών, το 30% της τιμής του all inclusive υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%, ως αντιπαροχή για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που ενδεχομένως περιλαμβάνει το πακέτο. Το υπόλοιπο του ποσού θα υπάγεται σε συντελεστή ΦΠΑ 6,5%. Oπως δηλώνει σχετικά ο κ. Τελώνης, «χρειάζεται προσοχή στην αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση γιατί ενδέχεται να δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά και να κλείσει τους τουρίστες στα ξενοδοχεία».
Η κυβερνητική θέση
Σε συνέντευξή του στην ΕΞΠΡΕΣ ο υφυπουργός Tουρισμού Γ. Νικητιάδης είχε υπογραμμίσει σχετικά με το σύστημα all inclusive: «Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού είμαστε υποχρεωμένοι να δίνουμε αυτό που απαιτεί η αγορά. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, το all inclusive και μάλιστα με υψηλή ποιότητα και χαμηλές τιμές. Από την άλλη, θα πρέπει στη στρατηγική μας να εντάξουμε την προοπτική του αργού αλλά σταθερού απεγκλωβισμού από ένα σύστημα στο οποίο αργά ή γρήγορα δεν θα μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και το οποίο δεν αφήνει περιθώρια ανάδειξης των μεγάλων πλεονεκτημάτων που έχουμε ως τουριστικός προορισμός. Προϋπόθεση για την έξοδο από το all inclusive είναι η σταθεροποίηση των αφίξεων και το optimization των εσόδων».
express.gr
Oπως επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνα Τετράδη, το all inclusive έχει εξελιχθεί σε «μόδα» στην Ευρώπη, ενώ ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Tαξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Γιώργος Τελώνης σημειώνει ότι οι κυβερνητικές επιλογές στην εστίαση μπορεί να δρομολογήσουν αυτή την εξέλιξη.
Οι «καλύτεροι πελάτες» του all inclusive είναι οι Γάλλοι, οι Βρετανοί και οι Γερμανοί, ενώ κατευθύνονται κυρίως σε Χαλκιδική, Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο και Κω, όπου είναι συγκεντρωμένες οι μονάδες all inclusive.
«Υπάρχουν τουρίστες που ταξιδεύουν μόνο με αυτό το σύστημα»
Αν και ορισμένοι επιχειρηματίες θεωρούν το σύστημα all inclusive «αναγκαίο κακό», η κ. Τετράδη υπογραμμίζει ότι αποτελεί συνειδητή επιλογή πολλών πελατών, οι οποίοι αν δεν βρουν το συγκεκριμένο προϊόν στην Ελλάδα, θα κατευθυνθούν στη χώρα που το παρέχει, ενώ το μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Α. Σμπώκου τονίζει ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και κάθε δική μας έλλειψη είναι κέρδος για κάποιον άλλο προορισμό. Πάντως, η πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου διαβεβαιώνει ότι τα ξενοδοχεία που προσφέρουν all inclusive είναι πιστοποιημένα και πληρούν κάθε ποιοτικό κριτήριο, παρέχοντας υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. «Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε τουρίστα: στο Gold ή στο Platinum περιλαμβάνονται πούρα, εφημερίδες ή ουίσκι» συμπληρώνει η κ. Τετράδη. Ακόμα, τονίζει, «δεν σημαίνει ότι οι πελάτες δεν θα βγουν από το ξενοδοχείο. Απλώς δεν θέλουν “εκπλήξεις” στις διακοπές τους και προτιμούν να γνωρίζουν εξαρχής το ποσό που θα δαπανήσουν στον προορισμό που θα επισκεφτούν».
Προβληματισμός για τον αντίκτυπο στην τοπική οικονομία
Μερίδια των επιχειρηματιών του τουρισμού εκφράζει ανησυχία του για την επικράτηση του συστήματος, καθώς το all inclusive βοηθά στο κομμάτι των αφίξεων, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο και στο κομμάτι των εσόδων. Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι τουρίστες που αγοράζουν πακέτα all inclusive δαπανούν τα λιγότερα σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες και κυρίως είναι ιδιαίτερα χαμηλή η δαπάνη τους στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, εκτός της ξενοδοχειακής μονάδας στην οποία διαμένουν. Τόσο ο διευθυντής της Eνωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Φουντουλάκης όσο και ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Παναγιώτης Μπράμος είναι προβληματισμένοι για την καθολικότητα του φαινομένου. Oπως δηλώνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο κ. Μπράμος, «Οι τουρίστες έρχονται με 20- 25 ευρώ την ημέρα. Μπορεί να αυξάνονται οι αφίξεις, αλλά τα έσοδα έχουν μεγάλη υστέρηση και η τοπική κοινωνία υποφέρει».
Στροφή στο all inclusive λόγω ΦΠΑ στην εστίαση
Η ασάφεια σχετικά με τον συντελεστή του ΦΠΑ που θα ισχύει στην εστίαση το υπόλοιπο του 2011, αλλά και το 2012, ενδέχεται να οδηγήσει περισσότερους τουρίστες να επιλέξουν τα πακέτα all inclusive. Σημειώνεται ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με εγκύκλιο το Yπουργείου Οικονομικών, το 30% της τιμής του all inclusive υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%, ως αντιπαροχή για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που ενδεχομένως περιλαμβάνει το πακέτο. Το υπόλοιπο του ποσού θα υπάγεται σε συντελεστή ΦΠΑ 6,5%. Oπως δηλώνει σχετικά ο κ. Τελώνης, «χρειάζεται προσοχή στην αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση γιατί ενδέχεται να δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά και να κλείσει τους τουρίστες στα ξενοδοχεία».
Η κυβερνητική θέση
Σε συνέντευξή του στην ΕΞΠΡΕΣ ο υφυπουργός Tουρισμού Γ. Νικητιάδης είχε υπογραμμίσει σχετικά με το σύστημα all inclusive: «Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού είμαστε υποχρεωμένοι να δίνουμε αυτό που απαιτεί η αγορά. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, το all inclusive και μάλιστα με υψηλή ποιότητα και χαμηλές τιμές. Από την άλλη, θα πρέπει στη στρατηγική μας να εντάξουμε την προοπτική του αργού αλλά σταθερού απεγκλωβισμού από ένα σύστημα στο οποίο αργά ή γρήγορα δεν θα μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και το οποίο δεν αφήνει περιθώρια ανάδειξης των μεγάλων πλεονεκτημάτων που έχουμε ως τουριστικός προορισμός. Προϋπόθεση για την έξοδο από το all inclusive είναι η σταθεροποίηση των αφίξεων και το optimization των εσόδων».
express.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: