Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΚΩΣ : «Δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες και τη χαμηλή τουριστική περίοδο».

Βάσει συγκεκριμένης στρατηγικής για τη σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου πρέπει να γίνει η διείσδυση των εταιριών χαμηλού κόστους στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς, ούτως ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα όπως αυτό που προέκυψε με την εταιρία Ryanair.




Πρόχειρη και απότομη ήταν κατά γενική ομολογία η πρώτη απόπειρα επέκτασης των πτήσεων προς Ρόδο και Κω και τους χειμερινούς μήνες, που έγινε πέρσι, με αποτέλεσμα η low cost εταιρία να επικαλείται ζημίες περίπου 700.000 ευρώ για το 2010. «Αποδεδειγμένα όσες εταιρίες έχουν ζημία απομακρύνονται και αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς», αναφέρει ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος στην ΕΞΠΡΕΣ, τη στιγμή που επιχειρείται άνοιγμα της περιοχής σε νέες αγορές μέσω των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους.

Συνολικά περισσότερες από 15 αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers - LCC) πετούν πλέον σε 22 ελληνικούς προορισμούς, ενώ τα δρομολόγια ήταν αυξημένα περίπου κατά 20% σε σχέση με το 2010.
 
Σχετικά με την περίπτωση της Ryanair ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κω Μηνάς Χατζημιχαήλ δηλώνει στην ΕΞΠΡΕΣ:

«Δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες και τη χαμηλή τουριστική περίοδο». Eπίσης παραδέχεται ότι από την αρχή υπήρχαν επιφυλάξεις για την επέκταση της σύνδεσης. Oπως αποδείχτηκε, οι πληρότητες στις χειμερινές πτήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ στο νησί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές (ανοιχτά εστιατόρια, ξενοδοχεία) για να εξυπηρετήσουν την όποια ζήτηση, με αποτέλεσμα η Ryanair να θεωρεί ασύμφορη τη συνέχιση των δρομολογίων της και το 2011. Σε συνάντηση τουριστικών φορέων της Ρόδου και της Κω με στελέχη της Ryanair στο Δουβλίνο η εταιρία εξέφρασε την επιθυμία να γίνει η επέκταση των δρομολογίων της τους χειμερινούς μήνες σε βάθος πενταετίας με τη σταδιακή προσθήκη μιας εβδομάδας πριν και μετά την καθιερωμένη τουριστική περίοδο, με στόχο η σύνδεση να γίνει ακόμα και 12μηνη. Oπως υπογραμμίζει ο κ. Χατζιμηχαήλ, παρ'Α ότι αποδείχθηκαν μάταιες οι προσπάθειες της ελληνικής πλευράς για συνέχιση των δρομολογίων η συνάντηση έληξε σε θετικό κλίμα, με τη Ryanair να δηλώνει ότι ενδιαφέρεται να συνεχίσει τα δρομολόγιά της από τον Απρίλιο του 2012 έως το τέλος Οκτωβρίου του έτους. Oπως αναφέρει στην EΞΠPEΣ ο διευθυντής του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Παπαδημήτρης, σε κάθε περίπτωση συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και οι συζητήσεις και με άλλες εταιρίες.

Το 2010 Ryanair είχε συνάψει συμφωνία με το Επιμελητήριο της Δωδεκανήσου, που προέβλεπε επιδότηση των διαφημιστικών εξόδων για την προώθηση της γραμμής στην ιστοσελίδα της εταιρίας. Παρά την έντονη φημολογία ότι η ελληνική πλευρά αθέτησε τις οικονομικές της υποχρεώσεις, ο κ. Χατζιμιχαήλ υπογραμμίζει ότι το συγκεκριμένο χρέος έχει αποπληρωθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Eνωσης Ξενοδόχων Κω, η καθυστερημένη καταβολή του συνολικού ποσού αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα από την εταιρία για τη διακοπή της σύνδεσης. Ακόμα αξίζει να επισημανθεί ότι δεν έχει γίνει καμία άλλη συμφωνία νομικής ή οικονομικής φύσεως που να αφορά το 2011.

Ο κ. Παπαδημήτρης συμπληρώνει ότι αυτή η πρώτη προσπάθεια, αν και δεν ήταν οργανωμένη, απέδωσε καρπούς με το μικρότερο δυνατό κόστος. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι το συνολικό ποσό που διέθεσε το Επιμελητήριο για το 2010 ανέρχεται στα 200.000 ευρώ.

Σταδιακή διείσδυση των LCC σε Χαλκιδική και Ιόνιο

Μερίδιο από τους επιβάτες των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους διεκδικούν όλο και περισσότερες περιοχές από πέρυσι, με στόχο οι προσπάθειές τους να ενταθούν την τουριστική περίοδο του 2012.
Ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος δηλώνει ότι σε επίπεδο αφίξεων η αύξηση ήταν σημαντική, ενώ επισημαίνει ότι γίνεται άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η σκανδιναβική. Με πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε πέρυσι πρόγραμμα συνδιαφήμισης με τις εταιρίες Ryanair και EasyJet, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, από το 2012 αναλαμβάνει δράση ο Oργανισμός Tουριστικής Προβολής της Χαλκιδικής. Ακόμα, επιβεβαιώνει ότι η Ryanair και η Wizz Air έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία αεροπορικής βάσης (hub) στον αερολιμένα Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι βασικό αίτημα των εν λόγω εταιριών είναι η μείωση του σπατοσήμου στα αεροδρόμια.

Ακόμα, σε Κέρκυρα και Ζάκυνθο διαπιστώθηκε ικανοποιητική αύξηση τουριστικής κίνησης λόγω της δραστηριοποίησης των εταιριών Ryanair και EasyJet. Ωστόσο οι τουριστικοί φορείς διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Παναγιώτης Μπράμος σημειώνει ότι απαιτείται προγραμματισμός και οργάνωση για να αποδώσουν τα μέγιστα οι εταιρίες, ενώ η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Λαγανά Χριστίνα Τετράδη τονίζει: «Πολλοί από τους επιβάτες είναι φιλοξενούμενοι σε σπίτια ή διαμένουν σε κάμπινγκ, επομένως δεν ενισχύουν την τοπική κοινωνία ούτε επηρεάζουν τα έσοδα των ξενοδοχείων».

Στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους ποντάρει και η Κεφαλονιά τη νέα τουριστική περίοδο, υπογράφοντας συμφωνία συνεργασίας με την EasyJet για το 2012.

Πρότυπο στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δημιουργεί η δρομολόγηση των εν λόγω εταιριών είναι και η Μαγνησία, με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να πολλαπλασιάζει τα ποσοστά διακίνησης επιβατών. Το ενδιαφέρον του Δήμου Βόλου στρέφεται στην προσέλκυση επισκεπτών από το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Τουρκία, ενώ επιδιώκεται η καλύτερη δυνατή προβολή της περιοχής στη Γαλλία.




express.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ