ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
"Οι πινακίδες δεν κατεδαφίζονται εύκολα: και όμως κατεδαφίζονται πολύ εύκολα αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και συνέχεια.
Και όμως συνέβη στη πόλη μας, και έτσι ξεκίνησε η αποξήλωση των διαφημιστικών πλαισίων-πινακίδων, όταν για χρόνια έμεναν στη θέση τους, αρχίζοντας από την Δημοτική Ενότητα Πεταλούδων, από το αεροδρόμιο “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” και συνεχίζετε για να ανοίξει μια χαραμάδα στην οδική ασφάλεια και στην αισθητική της πόλης μας".
Το Μάρτιο, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Σαββή Μανώλη, με την παρουσία του Νομικού Συμβούλου του Δήμου Ρόδου κ. Γιαννακού Κων/νου, των Δ/ντών των Τεχνικών Υπηρεσιών και της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, και αποφασίστηκε να ξεκινήσει η διαδικασία αποξήλωσης. Υπεύθυνος για την υλοποίηση αυτής της απόφασης ο κ. Παναγιώτης Μάτσης.
ΟΜΩΣ… εμείς συνεχίζουμε.. Ξηλώστε όλες τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες όπου υπάρχουν…
Ακίνητες τεράστιες, φανταχτερές παράνομες διαφημιστικές πινακίδες στα στέγαστρα των στάσεων του ΡΟΔΑ, όπου διαφημίζονται ακόμα και πολιτικά κόμματα.( εικόνα 1)
Ενημερώνουμε, όταν η πινακίδα είναι κάθετη προς τον άξονα του δρόμου και προς τον οδηγό που κινείται σε αυτόν τότε είναι παράνομη και επί πλέον όταν η πινακίδα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του πεζοδρομίου, απαγορεύοντας την διέλευση των πεζών των ΑΜΕΑ σύμφωνα με την νομοθεσία, τότε γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη και παράνομη, η παραμονή αυτής της πινακίδας.
(μερικές από τις εικόνες στεγάστρων 2&3 με ιδιαίτερη ερμηνεία).
Η μισθώτρια εταιρεία “TOP OUTDOOR CONTROL AE”που εδρεύει στην Αθήνα έχει υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό με το ΡΟΔΑ, αρχής γενομένης από την 1/1/06 χρονικής διάρκειας έξη ετών, έχει την εκμετάλλευση των στεγάστρων των στάσεων, άρα έχει λήξει η ισχύ του ανωτέρου συμφωνητικού, άρα και η τοποθέτηση διαφημίσεων κάθετα προς τον οδικό άξονα. Δεν γνωρίζουμε εάν παρατάθηκε για τρίμηνο, όπως προβλέπει το ιδιωτικό συμφωνητικό.
Ενημερώνουμε, ότι η ανωτέρω μισθώτρια έχει υπογράψει και συμφωνεί ρητά ότι θα τοποθετήσει τα στέγαστρα των στάσεων αναμονής επιβατών, λαμβάνοντας υπόψη της την ελεύθερη κίνηση των διερχομένων πεζών και την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες επί των πεζοδρομίων της πόλης μας, χωρίς φυσικά να το έχει κάνει πράξη αυτό που συμφώνησε ρητά, καταλαμβάνοντας έτσι, το μεγαλύτερο μέρος του πεζοδρομίου, κάνοντας προβληματική την κίνηση των συμπολιτών μας και των επισκεπτών.
Η ανωτέρω μισθώτρια έχει συμφωνήσει, ότι σε κάθε περίπτωση όπου το πλάτος του πεζοδρομίου δεν ενδείκνυται για την τοποθέτηση ρακετών επικοινωνίας τότε η μισθώτρια υποχρεούται όπως προβεί στην τοποθέτηση στεγάστρων χωρίς αυτές και στην περίπτωση αυτή των πεζοδρομίων της Ρόδου, και όμως καταλαμβάνει το μεγαλύτερο πλάτος του πεζοδρομίου με την κάθετη διαφημιστική πινακίδα προς τον άξονα του δρόμου και προς τον οδηγό.
Από όσα υπέγραψε η μισθώτρια εταιρεία με το ΡΟΔΑ, προσπαθούμε να εντοπίσουμε τι ακριβώς τήρησε από τα συμφωνηθέντα και επί πλέον ποιος άλλος διαμαρτυρήθηκε για την παρανομία-παρατυπία των συμφωνηθέντων, ή θα πρέπει να σιωπούμε ακόμα και όταν διαφημίζονται πολιτικές ιδέες και πολιτικά κόμματα και να προσπαθούμε να κρύψουμε την αλήθεια, γιατί κρύβονται όλοι πίσω από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, κυβερνητικής και τοπικής και ελίσσονται ταχύτατα αγνοώντας και αδιαφορώντας ότι αποσπούν την προσοχή των διερχομένων οδηγών και την ελεύθερη κίνηση των πολιτών.
Μια σκέψη ως ενδιαφέρον στοιχείο: ο προϋπολογισμός του Δήμου Ρόδου θα μπορούσε να ήταν ανεξάρτητος εάν εισέπρατταν τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα, όταν δικαιούται να τα εισπράξει νόμιμα, ίσως είναι άγνοια είναι αδράνεια ή αδιαφορία –εδώ—όμως μιλάμε για απώλειες ανθρώπων με δεδομένο ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού, επί πλέον η τοποθέτηση των διαφημιστικών πινακίδων πρέπει να έχει χωροθετηθεί μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και να αναγράφεται η απόφαση από την διαφημιζόμενη εταιρεία υπαίθριας διαφήμισης, προκειμένου να θεωρείται νόμιμη, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία για την υπαίθρια διαφήμιση. Δεν υπάρχει σε κανένα στέγαστρο ή σε άλλη υπαίθρια διαφήμιση η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, εμείς προσπαθούμε χρόνια να εντοπίσουμε τις αναρτημένες αποφάσεις, σχετικά με την χωροθέτηση. Για να πάρουμε μια ιδέα στο Παρίσι 250 όλες και όλες υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες, στη Ρόδο χιλιάδες παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
Συνεχίζουμε, με πρόσφατη απόφαση της Εισαγγελίας Ρόδου( δημοσιεύτηκε στις 8/5/2012 σχετικό ρεπορτάζ στην Δημοκρατική και στο blog rodiaka-oikologika) ότι θέτει στο αρχείο την υπόθεση τοποθέτησης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων υποστηρίζοντας την παραγραφή του αδικήματος.
H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, γνωστοποιεί και υπενθυμίζει ότι ο νόμος 4055/2012(ΦΕΚ 51/12.3.2012) που ψηφίστηκε την 1η Μαρτίου 2012 (γνωστοποιήθηκε τις ημέρες των εκλογών) επαναφέρει στο επίπεδο των πλημμελημάτων την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων ακυρώνοντας έτσι την παραγραφή στη διετία. (Για το ζήτημα αυτό μπορείτε να δείτε παλαιότερες αναρτήσεις στο blog μας). Η υπόθεση αυτή ξεκίνησε μετά από καταγγελίες της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και θα έχει συνέχεια. Η υπόθεση με την παράνομη υπαίθρια διαφήμιση και τα θύματα της εξελίσσεται τελικά σε μια μάχη σώμα με σώμα. Θα αναρωτηθείτε το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας στη Ρόδο είναι μόνο οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες-βεβαίως-και-ΟΧΙ, πρέπει όμως κάθε τι που αφορά την Οδική Ασφάλεια να ονομάζεται και να επιλύεται και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Η βούληση και η απόφασή μας είναι να μπει τέρμα σε αυτό το χάος. Γιατί σε τελική ανάλυση, ένα χαοτικό περιβάλλον διαμορφώνει χαοτικούς πολίτες.
Όποιος αποφασίσει να ασχοληθεί με το θέμα της οδικής ασφάλειας θα εντυπωσιαστεί με την ασυνέπεια και την αβελτηρία με την οποία αντιμετωπίζεται το θέμα (όπως δυστυχώς πολύ συχνά συμβαίνει) στη χώρα μας. Για παράδειγμα, το 1996 η Βουλή των Ελλήνων θορυβημένη από την ραγδαία αύξηση των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα (σε όλες τις χώρες της Ε.Ε υπάρχει μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων) παρήγγειλε τη σύνταξη μιας έκθεσης, η οποία ποτέ δεν αξιολογήθηκε και δεν έγινε καμία ενέργεια για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας και δεν αξιοποιήθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας δεκαετίας 2001-2010 εκπονημένο από το Ε.Μ.Π από τον κ. Γ. Κανελλαϊδη Καθηγητή του Ε.Μ.Π, φοβούμενοι ότι το ίδιο θα συμβεί για την Δεκαετία Δράσης 2011-2020, όταν η Παγκόσμια Κοινότητα έχει βάλει στόχο την μείωση τους κατά 50%, την οποία υποστηρίζει και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με όλες της τις δυνάμεις.Το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών) απεικονίζει την αρνητική επίδοση της Ελλάδας στο ζήτημα Οδική Ασφάλεια. Το 2010 βρέθηκε στη χειρότερη θέση της Ευρώπης με 113 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων με ευρωπαϊκό μέσο όρο τους 62. Δέκα χρόνια πριν το 2001 βρισκόμασταν τουλάχιστον σε καλύτερη θέση από την Λιθουανία και την Λετονία. Τώρα κατορθώσαμε να έχουμε διπλάσιες πιθανότητες θανάτου από τροχαίο από το σύνολο των Ευρωπαίων και πενταπλάσιες από τους Σουηδούς.
Δεν πιστεύουμε στην δημόσια διαπόμπευση σαν μέθοδο για την προφύλαξη της κοινωνίας από τον θάνατο με τροχαία δυστυχήματα. Και μπορεί κάποιοι κακεντρεχείς να υποστηρίξουν, ότι οι Βουλευτές δεν ξέρουν τι ψηφίζουν όλα αυτά τα χρόνια και οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ξαναδιεκδικούν την ψήφο μας για να μας σώσουν. Αν διαφεύγουν τα ονόματα είμαστε εδώ για να τους τα υπενθυμίσουμε, όταν ζητούσαμε και εκλιπαρούσαμε με έγγραφα μας, να υλοποιήσουν τις αποφάσεις και τους νόμους που οι ίδιοι είχαν ψηφίσει για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, μας αγνοούσαν. Δυστυχώς ο δρόμος είναι μακρύς. Όσο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας δεν αναγνωρίζεται σαν πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα τόσο θα απομακρυνόμαστε από την λύση του. Το ζήτημα αυτό και όλες οι παράμετροι που οδήγησαν και οδηγούν σε αυτό, δυστυχώς για μια ακόμα φορά βρίσκονται εκτός της εκλογικής ατζέντας.
Όλοι βέβαια γνωρίζουν πως το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνον το παρελθόν αλλά και το παρόν και το μέλλον. Κι όμως σιωπή… Εμείς όμως δεν σιωπούμε …….. Συνεχίζουμε …….
Δεν υπάρχουν σχόλια: