Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, έκανε την εξής παρέμβαση στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την «ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου»:
«Κύριε Υπουργέ, μιλούσαμε αυτές τις δύο μέρες στην Ολομέλεια για τη νησιωτική πολιτική και οι αναφορές κατά 99,9% είχαν στο μυαλό των περισσότερων ομιλητών, το Αιγαίο.
Το Ιόνιο έμενε κάπου στα αζήτητα.
Είναι σαν το Υπουργείο του κ. Μουσουρούλη, που είναι Ναυτιλίας και Αιγαίου, αλλά δεν είναι των... Ιονίων Νήσων.
Αυτή είναι και η ένσταση που είχα από την πρώτη στιγμή, κύριε Υπουργέ, για την ονομασία του Υπουργείου. Να μην ξεχνάμε ότι και τα Ιόνια νησιά έχουν τα προβλήματά τους.
Η Ιθάκη για παράδειγμα είναι ένα νησί, το οποίο πλέον έχει αποστερηθεί των πάντων. Δεν έχει καμία Δημόσια Υπηρεσία επάνω, παρά μόνο κάποιους κατοίκους, που περιμένουν να περάσει το πλοίο για να πάνε να κάνουν τη δουλειά τους στην Κεφαλονιά.
Γιατί όταν μιλάμε για νησιωτική πολιτική -και βεβαίως δεν είναι ευθύνη του Υπουργείου, το ξεκαθαρίζω- είναι θέμα μιας συνολικής κυβερνητικής πολιτικής, του πώς αντιλαμβάνεται τη διαβίωση των κατοίκων στα νησιά, τα οποία οι μνημονιακοί θέλουν διακαώς να αδειάσουν από κατοίκους, για να κοπούν κοστολόγια.
Από την άλλη πλευρά, η νησιωτική πολιτική, κύριε Υπουργέ, πρέπει να περιλαμβάνει και τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν από τον Πρόεδρό μας, δηλαδή θέματα φορολογίας. Πρέπει να περιλαμβάνει θέματα που έχουν να κάνουν με το πώς μπορούν αυτά τα νησιά να ανταγωνιστούν στα ίσια αυτούς (για παράδειγμα στο Αιγαίο) που είναι ακριβώς απέναντι, οι οποίοι δουλεύουν με 8% φορολογία, όταν εμείς δουλεύουμε με 23%. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει ούτε καν μείωση του δείκτη ΦΠΑ εστίασης, διότι δεν το επιτρέπουν η τρόικα, ο Τόμσεν και η παρέα του.
Σε ό, τι αφορά το θέμα της ναυτιλίας, είναι πράγματι πολύπλοκο. Και αναφέρομαι ειδικότερα στη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών.
Έχουμε την ευλογία να έχουμε τον ωραιότερο πολυπληθή νησιωτικό παράδεισο, ο οποίος όμως ταυτόχρονα δημιουργεί και ζητήματα που σχετίζονται με το πώς θα σχεδιάσεις την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αν θέλουμε, όμως, να κρατήσουμε τους κατοίκους στα νησιά τους και να μην βλέπουμε - για παράδειγμα - αυτήν τη στιγμή την Ψέριμο να μην έχει πια ούτε ένα μαθητή, θα πρέπει να αρχίσουμε να ασκούμε γενικότερες πολιτικές.
Πραγματικά πιστεύω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου - ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε - θα πρέπει να κάνει παρεμβάσεις, όχι απλά και μόνο σε επίπεδο τεχνοκρατικό, αλλά γενικότερες παρεμβάσεις. Δηλαδή πρέπει κ. Υπουργέ να αναλώσετε ώρες, προσπαθώντας να πείσετε το κάθε Υπουργείο ξεχωριστά και βεβαίως πάνω από όλα τον κ. Στουρνάρα, ότι αν δεν πέσουν χρήματα στα νησιά, τα νησιά μας θα ρημάξουν.
Προχθές γύρισα από τη Χίο, την Εκλογική σας Περιφέρεια, κύριε Υπουργέ.
Στη Χίο ξέρετε πολύ καλά ότι τους απασχολούν διάφορα ζητήματα, όπως για παράδειγμα το ζήτημα των ΚΤΕΛ. Έχετε αναγκάσει, λόγω της πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών, με ένα εκατομμύριο ευρώ που χρωστάει το κράτος μέσω των περιφερειών στα ΚΤΕΛ, να μη μεταφέρουν πλέον τους μαθητές.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά όπως μου είπε ο Πρόεδρος των υπεραστικών ΚΤΕΛ, να σπρώχνονται στους τοκογλύφους για να βρίσκουν λεφτά προκειμένου να κινούν τα λεωφορεία τους».
«Κύριε Υπουργέ, μιλούσαμε αυτές τις δύο μέρες στην Ολομέλεια για τη νησιωτική πολιτική και οι αναφορές κατά 99,9% είχαν στο μυαλό των περισσότερων ομιλητών, το Αιγαίο.
Το Ιόνιο έμενε κάπου στα αζήτητα.
Είναι σαν το Υπουργείο του κ. Μουσουρούλη, που είναι Ναυτιλίας και Αιγαίου, αλλά δεν είναι των... Ιονίων Νήσων.
Αυτή είναι και η ένσταση που είχα από την πρώτη στιγμή, κύριε Υπουργέ, για την ονομασία του Υπουργείου. Να μην ξεχνάμε ότι και τα Ιόνια νησιά έχουν τα προβλήματά τους.
Η Ιθάκη για παράδειγμα είναι ένα νησί, το οποίο πλέον έχει αποστερηθεί των πάντων. Δεν έχει καμία Δημόσια Υπηρεσία επάνω, παρά μόνο κάποιους κατοίκους, που περιμένουν να περάσει το πλοίο για να πάνε να κάνουν τη δουλειά τους στην Κεφαλονιά.
Γιατί όταν μιλάμε για νησιωτική πολιτική -και βεβαίως δεν είναι ευθύνη του Υπουργείου, το ξεκαθαρίζω- είναι θέμα μιας συνολικής κυβερνητικής πολιτικής, του πώς αντιλαμβάνεται τη διαβίωση των κατοίκων στα νησιά, τα οποία οι μνημονιακοί θέλουν διακαώς να αδειάσουν από κατοίκους, για να κοπούν κοστολόγια.
Από την άλλη πλευρά, η νησιωτική πολιτική, κύριε Υπουργέ, πρέπει να περιλαμβάνει και τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν από τον Πρόεδρό μας, δηλαδή θέματα φορολογίας. Πρέπει να περιλαμβάνει θέματα που έχουν να κάνουν με το πώς μπορούν αυτά τα νησιά να ανταγωνιστούν στα ίσια αυτούς (για παράδειγμα στο Αιγαίο) που είναι ακριβώς απέναντι, οι οποίοι δουλεύουν με 8% φορολογία, όταν εμείς δουλεύουμε με 23%. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει ούτε καν μείωση του δείκτη ΦΠΑ εστίασης, διότι δεν το επιτρέπουν η τρόικα, ο Τόμσεν και η παρέα του.
Σε ό, τι αφορά το θέμα της ναυτιλίας, είναι πράγματι πολύπλοκο. Και αναφέρομαι ειδικότερα στη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών.
Έχουμε την ευλογία να έχουμε τον ωραιότερο πολυπληθή νησιωτικό παράδεισο, ο οποίος όμως ταυτόχρονα δημιουργεί και ζητήματα που σχετίζονται με το πώς θα σχεδιάσεις την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αν θέλουμε, όμως, να κρατήσουμε τους κατοίκους στα νησιά τους και να μην βλέπουμε - για παράδειγμα - αυτήν τη στιγμή την Ψέριμο να μην έχει πια ούτε ένα μαθητή, θα πρέπει να αρχίσουμε να ασκούμε γενικότερες πολιτικές.
Πραγματικά πιστεύω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου - ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε - θα πρέπει να κάνει παρεμβάσεις, όχι απλά και μόνο σε επίπεδο τεχνοκρατικό, αλλά γενικότερες παρεμβάσεις. Δηλαδή πρέπει κ. Υπουργέ να αναλώσετε ώρες, προσπαθώντας να πείσετε το κάθε Υπουργείο ξεχωριστά και βεβαίως πάνω από όλα τον κ. Στουρνάρα, ότι αν δεν πέσουν χρήματα στα νησιά, τα νησιά μας θα ρημάξουν.
Προχθές γύρισα από τη Χίο, την Εκλογική σας Περιφέρεια, κύριε Υπουργέ.
Στη Χίο ξέρετε πολύ καλά ότι τους απασχολούν διάφορα ζητήματα, όπως για παράδειγμα το ζήτημα των ΚΤΕΛ. Έχετε αναγκάσει, λόγω της πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών, με ένα εκατομμύριο ευρώ που χρωστάει το κράτος μέσω των περιφερειών στα ΚΤΕΛ, να μη μεταφέρουν πλέον τους μαθητές.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά όπως μου είπε ο Πρόεδρος των υπεραστικών ΚΤΕΛ, να σπρώχνονται στους τοκογλύφους για να βρίσκουν λεφτά προκειμένου να κινούν τα λεωφορεία τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια: